Sucho komplikuje lodní dopravu na Labi. Z Děčína musí vyjet nadměrný náklad po silnici
Horké a suché počasí zastavilo lodní dopravu na řece Labi mezi Děčínem a Drážďany. Pro Ústecký kraj i Jihomoravský také platí do odvolání výstraha před požáry. Počasí tak přidělává práci hasičům a naopak ji ubírá rejdařům. A to už několikátý rok po sobě.
Sucho v Labi trápí rejdaře třetím rokem za sebou. Kvůli nízké hladině vody teď například stojí nákladní loď v překladišti a přístavu v Děčíně v Loubí. Sotva se sem z Německa dostala.
„Naložili jsme v Hamburku 4 těžké kusy strojního zařízení pro Českou republiku,“ vypráví Lukáš Hradnský z plavební společnosti Evropská vodní doprava. „S velkým vypětím a za pomocí Beskyd jsme v sobotu dojeli do Děčína.“
„Teď už nemůžeme jezdit ani my, už je malá voda,“ doplňuje ho kapitán Beskyd, posledního kolesového remorkéru na Labi, Vladimír Weinlich.
Několikatunový náklad proto bylo nutné přeložit na kamiony a dál už pokračovat po silnici. „Je to složitější, trasa je delší, problémů je víc. Dnes v noci z Děčína tedy vyjede nadměrný náklad – délka 38 metrů, šířka 4,5 metru a váha 200 tun,“ říká manažer náhradní přepravy Libor Kusák.
Souprava s obrovskou napařovací nádobu na semeno řepky olejky by měla z Děčína vyrazit kolem sedmé hodiny večerní. Pojede přes Kamenický Šenov do České Lípy a do Mělníku. Odsud se pak musí dostat do cílové stanice Olomouc, kam dorazí v pondělí ráno. Kamion s nákladem pojede většinou přes noc, aby nekomplikoval výrazněji dopravu.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Bez zbraní budeme jen umírat.‘ Na Ukrajině panuje rozčarování, že se svět dívá jinam, popisuje Boháč
-
ANO ‚hází do důchodové reformy vidle‘, nesejde se s vládou a prezidentem. ‚Odmítáme dělat stafáž,‘ sdělilo
-
Evangelický farář musí umět všechno. Jan Satke se rozhodl, že vymění církev za lokomotivu
-
Bolestný pohled, rána pro český tenis, říká Štěpánek o dotační kauze na svazu. Do jeho vedení nechce