Test doručování balíků: Česká pošta vs. PPL

14. prosinec 2017

Vánoční dárek v balíku nemusí pod stromeček dorazit včas. Přepravní společnosti jsou v tomto období zavaleny a doručení se nemusí podařit ve slibovaném termínu. Vyzkoušeli jsme to. Dva reportéři Českého rozhlasu si minulý čtvrtek (7. 12.) ráno poslali dva balíky – jeden prostřednictvím společnosti PPL a druhý podali u České pošty. Tam zvolili tak zvaný „balík do ruky“, u kterého státní podnik zaručuje, že ho adresátovi doručí následující pracovní den.

„Je 7. prosince, 8:55. Před chvílí jsem podal balík, který do Teplic doručí Česká pošta… S druhým balíkem teď mířím do palackého ulice, kde je prodejna obuvi, která je partnerem PPL,“ začíná svou reportáž v Táboře redaktor Jan Kopřiva.

„Je 9 hodin ráno, a Česká pošta mi právě píše, že převzala pro mě balík od kolegy,“ potvrzuje redaktorka Gabriela Hauptvogelová z Teplic. Už v pátek ve 14:00 jí přichází SMS zpráva od České pošty informující ji o tom, že balík, který odeslala do Tábora ona, byl doručen. O hodinu později se dozvídá, že její kolega obdržel v pořádku i druhý balík – poslaný PPL. Balíky pro ni ale stále zůstávají v Táboře – jak na poště, tak v doručovacím depu PPL.

V pondělí 11. prosince v 9:45 Gabriele Hauptvogelové Česká pošta píše, že jí přiveze balík. Nakonec dřív zazvoní u dveří kurýr PPL Jiří Veselý. „Máme velký frmol, vždy od 17. listopadu je to nejhorší. Dělám už osmé Vánoce, a tyhle jsou asi zatím ty nejhorší,“ konstatuje při předávání balíku.

Nakonec se k redaktorce dostaly oba balíky - poslané přes PPL a Českou poštu

V úterý 12. prosince v 9:34 přichází redaktorce další SMS zpráva od České pošty s tím, že jí nemohl být balík doručen, a byl proto uložen na poštu. Došla si pro něj ve středu 13. prosince ráno. Pracovnice za přepážkou byla milá – vysvětlila redaktorce, že balík měl poškozený obal, proto ho v depu museli přelepit. Nicméně by to podle ní neměl být důvod, proč jí balík Česká pošta nedoručila domů.

„Po návratu domů z pošty jsem našla ve schránce lístek od České pošty s výzvou, abych si balík vyzvedla. Důvodem pro osobní vyzvednutí je prý to, že je balík poškozený,“ komentuje další dění redaktorka.

Realita je ale podle mluvčího České pošty Matyáše Vitíka trochu jiná – Česká pošta prostě nestíhá.

„Důvodem, proč z technických důvodů nebyl balík doručen a byl rovnou uložen na poště, je to, že v současné době mají balíkáři těch balíků tolik, že je není možné fyzicky doručit,“ uzavírá Vitík.

autor: hau
Spustit audio