Víc nehod s méně tragickými následky. Tak hodnotí dopravní policisté rok 2016 v Ústeckém kraji
Oproti roku 2015 se v Ústeckém kraji v roce 2016 stalo víc dopravních nehod, měly ale méně tragické následky ‒ na silnicích zemřelo méně lidí. Díky otevření dálnice D8 už teď dopravní policisté pozorují úbytek dopravy na silnicích mezi Teplicemi a Lovosicemi a mezi Ústím nad Labem a Lovosicemi podél řeky.
V roce 2016 přibylo nehod na silnicích ‒ celkem jich bylo 10 002. Zemřelo při nich 32 lidí, to je o 12 méně než v roce 2015. Ubylo také těžce zraněných.
Ubylo nehod, za které mohl alkohol, vysoká rychlost nebo nedání přednosti. Častěji řidiči havarovali kvůli špatnému způsobu jízdy nebo při předjíždění.
Méně tragické následky nehod připisuje šéf krajské dopravní policie Jiří Ušák modernějším autům, postupně upravovaným silnicím i větší kázni řidičů.
Obecně platí, že řidiči bourají spíš na frekventovaných silnice druhých tříd. Přesto Jiří Ušák zmínil jednu výjimku ‒ a to silnici I/13 z Ústí nad Labem přes Libouchec do Děčína. Naopak jako jednu z bezpečnějších silnic hodnotí šéf krajské dopravní policie I/30 z Ústí nad Labem do Lovosic podél Labe.
Situace na silnicích sena konci roku díky, otevření posledního úseku dálnice D8, změnila. Pro srovnání: po silnici I/30 podél Labe jezdilo před otevřením D8 až 50 tisíc automobilů denně, v současnosti jich jezdí jen kolem 5 tisíc denně. Podobná situace je i na silnici I/8 mezi Teplicemi a Lovosicemi.
Dopravní policisté očekávají, že právě přesun dopravy na dálnici a rychlostní silnice zvýší v roce 2017 bezpečnost na silnicích.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Fico vnímá ‚nevládky‘ jako konkurenci v boji o moc, podle novely je bude smět zrušit, hodnotí politolog
-
Zemřel Miroslav Macek, bývalý místopředseda ODS. Podle Klause budoval autentickou pravici
-
Náš největší dluh v EU je nepřijetí eura. V Unii cítím všeobecnou vůli ubrat regulace, říká ministr Dvořák
-
Jezdci F1 nejčastěji umírali v jiných kategoriích. Nebezpečí bylo největší před 60 lety, nezmizelo nikdy