SOČR nabídne v jubilejní 90. sezoně pestrou dramaturgii včetně několika novinek

13. duben 2016

V říjnu tohoto roku uplyne devadesát let od vzniku prvního rozhlasového orchestru u nás, přímého předchůdce dnešního SOČRu.

Do jubilejní sezony orchestr pozval významné hostující umělce a připravil pestrou dramaturgii. Koncerty si návštěvníci mohou vychutnat ve třech koncertních řadách konaných ve čtyřech sálech.

Program je sestaven ze slavných děl světové hudební literatury i méně hraných českých kompozic včetně několika novinek. Chybět nebudou hudební experimenty a prolínání žánrů. Pro šéfdirigenta Ondreje Lenárda bude 90. sezona již šestou v čele rozhlasových symfoniků. Pokračuje i spolupráce orchestru s Tomášem Braunerem coby hlavním hostujícím dirigentem.

Koncertní řady

V cyklu R – Když klasika je vášní – nabídne SOČR svým předplatitelům dvanáct koncertů ve Dvořákově síni Rudolfina. Programy úvodního koncertu s trojicí Beethovenových děl a závěrečného večera, na kterém zazní Mahlerova 2. symfonie „Vzkříšení“, odrážejí přání a interpretační akcenty šéfdirigenta Ondreje Lenárda. Posluchači se s ním setkají celkem na šesti koncertech.

Čtěte také

V řadě R se dále představí výrazné domácí i zahraniční osobnosti – dirigenti Tomáš Netopil, Zdeněk Mácal, Vladimír Válek či Stefan Asbury, barytonista Markus Werba, trombonista Christian Lindberg, klavíristé Jean-Efflam Bavouzet a Nicolas Hodges, violoncellisté Michal Kaňka a István Várdai, houslista Jan Mráček, pěvkyně Kateřina Kněžíková, Veronika Hajnová, Jana Šrejma Kačírková a mnozí další.

V rámci cyklu N – Nové horizonty, od něhož můžete opět očekávat nevšední zážitky, vystoupí SOČR vedle Smetanovy síně Obecního domu také v moderním sálu Fora Karlín. Hudebníci se společně s moderátory Českého rozhlasu Lucií Výbornou a Janem Pokorným vypraví do sfér filmové, jazzové, latinsko-americké i české populární hudby.

V úvodním koncertu cyklu se jedna z nejlepších českých kapel Tata Bojs vůbec poprvé spojí se symfonickým orchestrem, aby v premiéře představila originální aranže svých nejznámějších písní. Další koncert nabídne lahůdky ibero-americké hudby. Klasika v rukou jazzmanů, to je leitmotiv večera, na kterém SOČR zahraje společně s Rozhlasovým Big Bandem Gustava Broma.

Tisková konference k zahájení nové sezony SOČR

Další program bude zasvěcen melodiím z nejslavnějších italských filmů, které doprovodí ukázky italské kinematografie, promítané na velkoplošném plátně. A závěrečný koncert je zadán pro trio Ondřej Brousek – Ondřej Brzobohatý – Jan Kučera a jejich osobitý program, plný hudebních vtipů, improvizace a překvapení.

Novinkou, kterou výroční sezona přinese, je komorní řada S – Tady žije SOČR. Orchestr své příznivce pozve tak trochu „na návštěvu domů“, do legendárního Studia 1 Českého rozhlasu, a blíže představí jednotlivé hráče, nejednou zároveň skvělé sólisty či komorní partnery. Vstup bude bezplatný, role průvodců se ujmou moderátoři Jitka Novotná a Vasil Fridrich.

SOČR ve vysílání Českého rozhlasu

Přenosy či záznamy koncertů již tradičně nabídne stanice Vltava. Záznam koncertu SOČRu s kapelou Tata Bojs odvysílá stanice Radiožurnál. Vybrané koncerty se dočkají videozáznamu v HD kvalitě na YouTube kanálu Koncerty Českého rozhlasu.

Prodej vstupenek

Díky podpoře veřejnoprávního rozhlasu se dlouhodobě daří udržovat nízké ceny vstupného. Vstupenky na koncerty v řadě R lze získat už od 140 Kč, na koncerty v řadě N od 230 korun. Nový cyklus S je přístupný zdarma. Za celý cyklus R, který obsahuje celkem 12 koncertů, abonenti zaplatí od 1200 do 2700 Kč (bez slevy).

Prodej abonentních vstupenek bude zahájen 16. května pro stávající abonenty a 23. května pro nové abonenty v Prodejně Českého rozhlasu, Vinohradská 12, Praha 2. Prodej jednotlivých vstupenek bude zahájen 1. června a lze je zakoupit online na socr.rozhlas.cz nebo na colosseumticket.eu, dále v Prodejně Českého rozhlasu, v pokladně Obecního domu, v pokladně ČF v Rudolfinu nebo také v prodejních místech sítě ColosseumTicket. Bezplatný vstup na řadu S si zajistíte registrací na telefonním čísle 221 551 402 nebo na mailu socr@rozhlas.cz.

Nová marketingová kampaň

V 90. sezoně se bude SOČR prezentovat zcela novou marketingovou kampaní, která má přispět k získání nového publika. Její slogan „Boříme zdi“ odkazuje na odbourávání mýtů o nezáživnosti klasické hudby, na experimenty, nadhled, vtip, improvizaci, prolínání žánrů i sbližování zdánlivě odlehlých skupin profesionálů a „pouhých“ nadšenců.

Cílí na potenciální návštěvníky koncertů ve věku 30–50 let, kteří dosud klasiku nevyhledávali, ale kulturu jako takovou mají rádi. Opírá se o poutavou dramaturgii i dostupné a srozumitelné informace, ve značné míře prezentované v prostoru, který je této cílové skupině blízký (web, sociální sítě).Vizuály budou umístěny v MHD, na tramvajových zastávkách a veřejných výlepových místech. Do všech propagačních aktivit jsou zapojeni přímo členové orchestru nebo jeho vedení.

autor: Lucie Ryss
Spustit audio

CD SOČRu v e-shopu