České dráhy připravují modernizaci, nové lokomotivy by měly jezdit např. na trati Praha-Plzeň

Vlaky (ilustrační foto) - Foto: Filip Jandourek

Vlaky (ilustrační foto)Foto: Filip Jandourek

České dráhy uvažují o nákupu dalších dvaceti nových elektrických lokomotiv. Stroje, které můžou jezdit až dvousetkilometrovou rychlostí, by chtěl dopravce prozatím nasadit na modernizovaných koridorech, třeba na trase Praha - Pardubice – Olomouc, Praha - Plzeň nebo mezi Kralupy nad Vltavou a Lovosicemi.

Kvůli pokračující modernizaci traťové sítě, změně napájení a stárnoucím vlakům budou dráhy potřebovat další moderní lokomotivy do roku 2020, píše Deník. Státní podnik proto uvažuje o pořízení lokomotiv, které pojedou až 200 kilometrů za hodinu. 

Prozatím by je dráhy nasazovaly na koridory modernizované na maximální rychlost 160 kilometrů v hodině. Na tratích, jejichž zařazení do běžného provozu se teprve připravuje, by ale vlaky mohl využít plný výkon. Tou první by měla být trasa Praha - Plzeň. A to už příští rok, kdy se otevře ejpovický tunel. 

Minulý týden taky České dráhy představily první dvě z deseti nových lokomotiv, které nasadí od prosince na tratě na sever Čech a dál do Německa. Na jejich boku jsou siluety měst, kterými vlaky při cestě k Severnímu moři projíždějí. 

Díky těmto strojům se v roce 2018 zkrátí cestovní čas mezi Prahou a Berlínem na čtyři hodiny. Jízda tak bude nejkratší v historii přímého spojení obou metropolí. 

Autor:  iROZHLAS .cz

Nové články v rubrice

Středočeský kraj
  Srážky: přeháňky, D4-34,5
  Stav vozovky: nebezpečí námrazy, Hrdlořezy
  Stav vozovky: nebezpečí námrazy, D1-27,8

Další nabídka

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace