České dráhy připravují modernizaci, nové lokomotivy by měly jezdit např. na trati Praha-Plzeň
České dráhy uvažují o nákupu dalších dvaceti nových elektrických lokomotiv. Stroje, které můžou jezdit až dvousetkilometrovou rychlostí, by chtěl dopravce prozatím nasadit na modernizovaných koridorech, třeba na trase Praha - Pardubice – Olomouc, Praha - Plzeň nebo mezi Kralupy nad Vltavou a Lovosicemi.
Kvůli pokračující modernizaci traťové sítě, změně napájení a stárnoucím vlakům budou dráhy potřebovat další moderní lokomotivy do roku 2020, píše Deník. Státní podnik proto uvažuje o pořízení lokomotiv, které pojedou až 200 kilometrů za hodinu.
Prozatím by je dráhy nasazovaly na koridory modernizované na maximální rychlost 160 kilometrů v hodině. Na tratích, jejichž zařazení do běžného provozu se teprve připravuje, by ale vlaky mohl využít plný výkon. Tou první by měla být trasa Praha - Plzeň. A to už příští rok, kdy se otevře ejpovický tunel.
Minulý týden taky České dráhy představily první dvě z deseti nových lokomotiv, které nasadí od prosince na tratě na sever Čech a dál do Německa. Na jejich boku jsou siluety měst, kterými vlaky při cestě k Severnímu moři projíždějí.
Díky těmto strojům se v roce 2018 zkrátí cestovní čas mezi Prahou a Berlínem na čtyři hodiny. Jízda tak bude nejkratší v historii přímého spojení obou metropolí.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Předseda středočeských zastupitelů ODS se propadl kandidátkou. ‚Není to kvůli střetu zájmů,‘ tvrdí Kupka
-
‚Podle mne odveta bude,‘ míní analytička Irena Kalhousová. Izrael ji ale musí dobře nakalibrovat
-
V Česku hledáte jakoukoliv práci co nejdřív, v Dánsku tu nejlepší a pomůžou vám s tím, srovnává sociolog
-
‚Musíme se připravit.‘ Rusko může mít za pět let prostředky k útoku na NATO, řekl německý generál