K věci10. října  2017  

Došlo k podcenění situace. Nešlo ale o chyby v systému PID, říká Pavel Procházka

Jeden z nových autobusů ČSAD MHD Kladno - Foto: Filip Titlbach

Jeden z nových autobusů ČSAD MHD KladnoFoto: Filip Titlbach

Na konci prázdnin se do systému Pražské integrované dopravy zapojila oblast Kladenska. Na některé autobusy ale čekali cestující marně, protože vůbec nevyjely. Jezdí už vše, jak má? A jaké se budou z problémů vyvozovat důsledky? Odpovídal Pavel Procházka, ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje.

Před více než měsícem docházelo k výrazným výpadkům v dopravě z Kladna do Prahy, Slaného nebo Kralup nad Vltavou. Ostrý provoz integrace Kladna do Pražské integrované dopravy se potýkal se stovkami zrušených spojů. V současné době už by měla být situace stabilizovaná, v rozsahu středočeské dopravy nevyjedou pouze jednotky plánovaných spojů, podle Pavla Procházky chybí do deseti spojů denně. 

„Podařilo se zajistit vypravení autobusů na pravidelné linky i s pomocí ostatních dopravců. Jezdíme v podstatě podle jízdních řádů. Samozřejmě nevylučuji, že se někde může stát s ohledem na plošný nedostatek řidičů, že nějaký spoj nevyjede. To se pak řeší standardním způsobem podle platných smluv.“ 

Bude se především zjišťovat, zda se jednalo o oprávněný, nebo neoprávněný výpadek. Oprávněným výpadkem může být například technická porucha vozidla, kterou nejde předem ovlivnit. Ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje v každém případě zmiňuje, že došlo k podcenění situace. 

„Pro nás to znamená další posilování funkce dispečinku. Ukazuje se, že bude potřeba nalézt komunikaci i přímo s řidiči v terénu, přímo s těmi vozidly, jaksi osobního, hlasového kontaktu. Určitě je pro nás jasné, že bude třeba vyjednávat s dopravci ještě lepším způsobem, nebo řekněme přísnějším způsobem. A vyžadovat si od nich garance, že to, co je objednáno, oni odjedou, aby se nám tohle do budoucna nestávalo.“ 

Další plány 

Pavel Procházka, ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje - Foto: Eva Dvořáková

Pavel Procházka, ředitel Integrované dopravy Středočeského krajeFoto: Eva Dvořáková

Podle Pavla Procházky ale nešlo o chyby v systému PID. Všechny ostatní oblasti, které se spouštěly, se obešly bez problémů. I proto se nic nemění na dalším zplánovaném začleňovaní. 

„V tuto chvíli předpokládáme, že nejdál je oblast Kouřimska, kdy by mělo dojít k propojení Kouřimi a Kolína. Tam je předpokládaný termín zahájení 11. listopadu. A pak jsou připravené pro letošní rok v autobusové dopravě ještě dvě menší oblasti, jednak se jedná o oblast Byšicka, to znamená dokončení integrace ve vazbě na železniční dopravu kolem Všetat. Dále je tam propojení Velvarska se Slaným. Což je také malá oblast čítající v podstatě nově zapojené dvě až tři obce. Nicméně je potřeba to tam nějakým způsobem dokončit, aby nedocházelo k souběhům tarifů i dopravy.“ 

Jaké jsou plány pro příští rok? A jak velké by mohly být sankce pro dopravce, jehož autobusy nevyjely? Poslechněte si celý rozhovor!
Autor:  Tomáš Pancíř  (tsp),  redakce
Pořad: K věci  |  Stanice: Region - Praha a střední Čechy
Čas vysílání: úterý 15:08, čtvrtek 15:08  |  Délka pořadu: 12 minut  
 

Nové články v rubrice

Středočeský kraj
  Srážky: sněžení, D1-8,8
  Od 22.10.2017 19:00 do 24.10.2017 06:00; na silnici 331 u obce Tuhaň okres Mělník; Pozor! Nadměrný náklad; očekávejte zdržení; OSTRAVA - MĚLNÍK V době od 19.00 hod. dne 22.10.2017 do cca 04.00 hod. ...
  D0, mezi km 1.2 a 2.4, ve směru Ruzyně - D7, práce na silnici, levý jízdní pruh uzavřen, Od 23.10.2017 21:00 Do 24.10.2017 05:00, , údržba podzemní části kanalizace, zdroj: ŘSD

Další nabídka

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace