Došlo k podcenění situace. Nešlo ale o chyby v systému PID, říká Pavel Procházka
Na konci prázdnin se do systému Pražské integrované dopravy zapojila oblast Kladenska. Na některé autobusy ale čekali cestující marně, protože vůbec nevyjely. Jezdí už vše, jak má? A jaké se budou z problémů vyvozovat důsledky? Odpovídal Pavel Procházka, ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje.
Před více než měsícem docházelo k výrazným výpadkům v dopravě z Kladna do Prahy, Slaného nebo Kralup nad Vltavou. Ostrý provoz integrace Kladna do Pražské integrované dopravy se potýkal se stovkami zrušených spojů. V současné době už by měla být situace stabilizovaná, v rozsahu středočeské dopravy nevyjedou pouze jednotky plánovaných spojů, podle Pavla Procházky chybí do deseti spojů denně.
„Podařilo se zajistit vypravení autobusů na pravidelné linky i s pomocí ostatních dopravců. Jezdíme v podstatě podle jízdních řádů. Samozřejmě nevylučuji, že se někde může stát s ohledem na plošný nedostatek řidičů, že nějaký spoj nevyjede. To se pak řeší standardním způsobem podle platných smluv.“
Bude se především zjišťovat, zda se jednalo o oprávněný, nebo neoprávněný výpadek. Oprávněným výpadkem může být například technická porucha vozidla, kterou nejde předem ovlivnit. Ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje v každém případě zmiňuje, že došlo k podcenění situace.
„Pro nás to znamená další posilování funkce dispečinku. Ukazuje se, že bude potřeba nalézt komunikaci i přímo s řidiči v terénu, přímo s těmi vozidly, jaksi osobního, hlasového kontaktu. Určitě je pro nás jasné, že bude třeba vyjednávat s dopravci ještě lepším způsobem, nebo řekněme přísnějším způsobem. A vyžadovat si od nich garance, že to, co je objednáno, oni odjedou, aby se nám tohle do budoucna nestávalo.“
Další plány
Podle Pavla Procházky ale nešlo o chyby v systému PID. Všechny ostatní oblasti, které se spouštěly, se obešly bez problémů. I proto se nic nemění na dalším zplánovaném začleňovaní.
„V tuto chvíli předpokládáme, že nejdál je oblast Kouřimska, kdy by mělo dojít k propojení Kouřimi a Kolína. Tam je předpokládaný termín zahájení 11. listopadu. A pak jsou připravené pro letošní rok v autobusové dopravě ještě dvě menší oblasti, jednak se jedná o oblast Byšicka, to znamená dokončení integrace ve vazbě na železniční dopravu kolem Všetat. Dále je tam propojení Velvarska se Slaným. Což je také malá oblast čítající v podstatě nově zapojené dvě až tři obce. Nicméně je potřeba to tam nějakým způsobem dokončit, aby nedocházelo k souběhům tarifů i dopravy.“
Jaké jsou plány pro příští rok? A jak velké by mohly být sankce pro dopravce, jehož autobusy nevyjely? Poslechněte si celý rozhovor!Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Nesdílím Koudelkovo paranoidní vidění světa, obhajuje Paroubek rozhovor pro proruský web
-
V pražské nemocnici zaměnili pacientky. Lékaři provedli potrat ženě, která přišla jenom na kontrolu
-
Přísaha vyměnila kriminalisty za politiky a spojila se s Motoristy. Ideologické tápání skrývá za ‚střed‘
-
ŽIVĚ: Hokejisté Třince a Českých Budějovic bojují v rozhodujícím duelu o postup do semifinále