Jak jde zlepšit doprava ve středních Čechách a Praze? Budoucnost je v železnici

28. červen 2017

Se zavedením parkovacích zón v Praze se výrazně zkomplikovalo dojíždění do tuzemské metropole. Doprava stoupá i v menších městech Středočeského kraje. Jaká zlepšení se chystají v otázce parkování a veřejné dopravy? Odpovídala hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová z hnutí ANO 2011.

V Praze a středních Čechách dochází k postupnému integrování veřejné dopravy a posilování spojů. Kapacity jsou přesto ve špičce leckdy nedostatečné, především ráno jsou autobusy a vlaky přeplněné. S tímto přetrvávajícím problémem by měly pomoci nové, delší vlakové soupravy.

„Navyšujeme peníze a ke konci roku dojde k navýšení spolupráce s drahami tam, kde to je možné. Jsou už tratě, které jsou na maximu, takže už to neposílíte dalším spojem. Ale mluvíme o nových soupravách, které budou mít více vagónů, budou rychlejší, tím pádem zhutníme dopravu, aby se lidé dostali. Funguje to, měla jsem jednání s drahami, mají plány, které jsou pro nás velmi zajímavé, takže si myslím, že pro nás je budoucnost hlavně železnice. Autobusy samozřejmě zůstanou stát v kolonách, kdežto po dráze jedete. Poměrně slušně se dodržují časy. Jde o to, aby dráhy nakoupily lepší a delší soupravy, rychlejší a modernější. Pár jsem jich viděla. A pokud se to podaří, myslím, že bude posun výrazný,“ říká Jaroslava Pokorná Jermanová.

Zlepšení by se měly dočkat primárně trasy s největšími problémy z Benešovska a Berounska. Komplikovaná je také doprava soukromá. Kraj nedávno zřídil odbornou komisi, která by měla pomoci s výstavbou dálnice D3 a D4.

Jaroslava Jermanová, místopředsedkyně Poslanecké sněmovny a místopředsedkyně hnutí ANO

„Komise sdružuje všechny zúčastněné, to znamená Ministerstvo dopravy, ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic), nás, a my se snažíme i zástupce obcí. Má urychlit přípravu D3 a také D6, o které jsme nemluvili, protože to jsou dálnice, které nás trápí a region nám blokují ve vývoji. Musím říct, že se nám teď podařilo získat od vlády 3,1 miliardy na přípravné stavby týkající se D3. Je tam například obchvat Jílového, jsou tam mimoúrovňové křižovatky, a tak dále. Pro nás to jsou peníze navíc, které budeme investovat a stavět my. Tím pádem my připravíme a stát bude moct udělat hlavní liniovou stavbu. A také se bavíme o tom, že souběžně s D3 by se měl posílit vodovod. Plány jsou a pracuje se na tom velmi intenzivně.“

Kdy je reálná výstavba dálnice D3? A jaké jsou plány s parkovišti P+R? Poslechněte si celý rozhovor!
Spustit audio