Jak přilákat zahraniční turisty do středních Čech? Cestou má být i šlechtické ubytování

12. září 2017

Na začátku května začala v Praze fungovat Středočeská centrála cestovního ruchu. Vznikly tím i nové možnosti pro nákup a prodej zájezdů. Jaká jsou hlavní lákadla Středočeského kraje? A jaký servis by se měl pro turisty zlepšit? Odpovídala ředitelka organizace Nora Dolanská.

„Za červenec už se nám podařilo prodat asi 60 zájezdů do středních Čech, takže jsme velmi spokojeni,“ říká Nora Dolanská, ředitelka Středočeské centrály cestovního ruchu k prvním měsícům provozu. Cílem příspěvkové organizace je zvýšení podílu zahraničních turistů. Domácích jezdí po Středočeském kraji údajně hodně a na různá místa.

„Je to pochopitelné, protože když už je někdo blízko Prahy, tak se většinou spíš podívá do Prahy. A pro střední Čechy volí buď jenom krátký pobyt, jednodenní, třeba ráno a odpoledne. Tudíž už ho nebereme jako turistu, ale jenom jako návštěvníka. A za druhé pochopitelně to lákadlo, ta Praha uprostřed, je tak silná, že si to někdo třeba posléze rozmyslí a v Praze zůstane.“

Do Středočeského kraje přijíždí zhruba 75 % domácích turistů a asi 25 % zahraničních turistů. Dohromady jich je necelý milion, za loňský rok se jednalo přibližně o 726 tisíc domácích a 212 tisíc zahraničních turistů.

Lákavé je především obrovské množství hradů a zámků. Nejzákladnější památky lidé dobře znají a ví o nich. Mezi nejnavštěvovanější patří Karlštejn, Křivoklát, Konopiště nebo zámek Loučeň. Plusem a zároveň také velkým negativem je podle Nory Dolanské samotná blízkost Prahy. Důvodem, proč není ve Středočeském kraji větší podíl zahraničních turistů, leží údajně také v nedostatečné infrastruktuře.

Nora Dolanská, ředitelka Pražské informační služby

„Středočeský kraj má převážně tří a čtyřhvězdičkové hotely, pětihvězdičkových není tolik. My se třeba pro příští rok snažíme připravit zajímavý produkt. Jmenuje se „šlechtické ubytování“. Je zejména pro zahraniční klientelu, ale nejenom pro ni. Když si bude chtít někdo z domácích turistů takovouhle věc užít, my mu ji jedině doporučíme. A to je ubytování přímo na zámku, nikoliv vedle zámku. To znamená ubytování v postelích s nebesy, k tomu opulentní snídani, nějaký doprovodný program, ať už koně, golf nebo něco. Takový ten luxus s nádechem romantiky. A to si myslím, že je u zahraničních turistů velice zajímavý produkt. A to je jeden z nich, na který bychom chtěli nalákat. A dali jsme si za cíl, že z 25 % zahraničních turistů bychom to rádi dotáhli v příštím roce na 30 %,“ dodává Nora Dolanská.

Z jakých zemí jezdí do Čech nejvíce turistů? Co se chystá pro české zájemce o výlety po středních Čechách? Poslechněte si celý rozhovor!
autoři: tsp , redakce
Spustit audio