Jak reklamovat nebo vrátit zboží zakoupené v zahraničním e-shopu?

Koupit si zboží přes internet je dnes už zcela běžnou záležitostí. Domácích e-shopů je jako hub po dešti, a tak je z čeho vybírat. A nakupovat z pohodlí domova je možné i na zahraničních e-shopech. To však může přinést i nečekané komplikace.

Co všechno se může stát, o tom jsme si povídali s mluvčí bezplatného poradenského portálu Poradna věřitele.cz Kateřinou Procházkovou.

Dozvěděli jste se, jaká jsou hlavní rizika nákupu zboží na zahraničním e-shopu. Řeč byla o tom, zda byste měli dostat do mailu potvrzení o své objednávce, případně i o expedici zboží a zda by mělo být už při koupi stanoveno, jaká je lhůta dodání.

Poradili jsme vám, co dělat, když zboží během této stanové doby nedorazí, anebo přijde poškozené, nefunkční či jinak nevyhovující - například velikostí či barvou a podobně.

A mluvili jsme i o tom, jak moc je náročné domoci se zboží nebo vrácení peněz ze zahraničí a zda si majitelé zahraničních e-shopů dovolí ke klientům z cizí země bezohlednější chování.

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.