Mobilní operátoři mohou měnit podmínky smlouvy, jak chtějí

Věděli jste, že vás váš mobilní operátor nemusí dopředu informovat o změnách svých služeb, a to včetně cen? Změnu může udělat i u dávno uzavřené a stále platné smlouvy. Jak se můžete bránit?

Mobilní operátor, se kterým máte uzavřenou smlouvu, vás nemusí dopředu informovat o chystaných změnách. Může je například pouze oznámit na svých webových stránkách, aniž by vám o tom dal vědět.

„Operátor může změnit cenu, může vám zrušit slevu, kterou vám při uzavírání smlouvy nabídl, může zpoplatnit některé služby, které byly předtím zdarma a tak dále," vyjmenovává mluvčí bezplatného poradenského portálu Poradna věřitele.cz Kateřina Procházková.

Po nevýhodných změnách můžete vypovědět smlouvu

Pokud váš mobilní operátor změní smluvní podmínky a vy s nimi nesouhlasíte, můžete od něj samozřejmě odejít. Ale také můžete svůj nesouhlas vyjádřit a požadovat změnu. „V takovém případě je třeba, abyste se na mobilního operátora obrátili s tím, že je od té chvíle pro vás daná smlouva nevýhodná," vysvětluje Kateřina Procházková.

Smlouva. Ilustrační foto

Po změně smluvních podmínek operátorem můžete také zkusit uzavřenou smlouvu reklamovat a požadovat například vrácení peněz. A pokud máte pocit, že se váš mobilní operátor nechová fér, máte i možnost obrátit se na vyšší instanci, tedy Český telekomunikační úřad.

Čtěte také

Spustit audio