Co nového na Řepařské drážce v Kolíně a projížďka motorovým vozem „Hurvínek“

13. říjen 2012

Tomáš Vanča nás pozval na Řepařskou drážku v Kolíně a strojvedoucí Petr Osendorf zvolil projížďku motorovým vozem řady M 131 „Hurvínek“.

Kolínská Řepařská drážka patří k místům častých zastávek Region expresu. Není se čemu divit. Nakonec redaktor Pavel Petr se dokonce zapojil do akce Kupte si pražec a místní nadšence podpořil. I proto se tam opět objevil s redakčním mikrofonem a Tomáše Vanči se zeptal, co se v letošním roce podařilo vybudovat a co je ještě čeká.

Motorový vůz řady M 131 má přezdívku „Hurvínek“. Strojvedoucí Petr Osendorf ho ovládá opravdu znamenitě. A ví o něm snad všechno.

Zprávy z železnice:

Cestování z Prahy do Českých Budějovic přes Benešov, Bystřici, Olbramovice a Votice si většina z nás v poslední době spojí také s výlukami a výstavbou železničního koridoru. Zdá se ale, že by se mohlo blýskat na lepší časy. Cestující mezi Benešovem u Prahy a Olbramovicemi si už mohli projet zbrusu nový úsek trati. Ten ozdobily tři tunely. Nejdelší Zahradnický má přes jeden kilometr, dva Tomické pak měří 324 a 252 metrů. Modernizace se týká úseku o délce osmnácti kilometrů. Stavba začala před třemi lety v srpnu a skončí v prosinci příštího roku. Maximální rychlost se zvýší na 160 kilometrů v hodině.

Stavba nového železničního koridoru u Bystřice na Benešovsku

Podstatně pomaleji, samozřejmě v duchu pravidel silničního provozu, se jezdí a bude jezdit po dálnici D1 z Prahy do Brna. Už jen proto, že jí čeká rozsáhlá rekonstrukce. Místo trnité cesty autem proto můžete zvolit klidnější jízdu vlakem. České dráhy totiž nasadily do provozu D1 Express. Ten se vydá na svou trasu dvakrát denně z Prahy a stejně pochopitelně i opačným směrem. Vlaky nikde cestou nestaví - až v cílové stanici. V soupravě se objeví samozřejmě vozy první i druhé třídy a bistro vůz. Zatím doba jízdy představuje 2 hodiny a 42 minut. Od prosince se ale jízdní doba zkrátí.

Interiér D1 Expressu
autor: Pavel Petr
Spustit audio