Elektrobus se vrátil do ulic Spořilova a Vršovic s vylepšeným topením a klimatizací

5. září 2016

Původně měl testovací provoz modernizovaného elektrobusu skončit s letními prázdninami 2016, Pražský dopravní podnik se ale s výrobcem dohodl na ročním prodloužení testu. Chce se zaměřit na životnost baterií a také ověřit, jak bude fungovat nově instalované tepelné čerpadlo.

Zkušební provoz elektrobusu byl v DPP zahájen 1. září 2015. Vůz k 31. 8. 2016 pokořil hranici 70 000 kilometrů, drtivou většinu absolvoval v každodenním provozu s cestujícími. Podle DPP stroj najel víc než srovnatelné vozy s naftovým motorem.

Elektrobus si cestující mohou vyzkoušet například u stanice metra A Želivského, kde má dobíjecí stanici - nabíjen je pomocí pantografu z troleje. Cílem pro druhý rok provozu je sledování stavu a životnosti baterií a zároveň hodnocení dalších realizovaných technických úprav. V závěru letošního června byl totiž systém topení a klimatizace doplněn o tepelné čerpadlo.

autor: pek
Spustit audio