Elektrobus se vrátil do ulic Spořilova a Vršovic s vylepšeným topením a klimatizací
Původně měl testovací provoz modernizovaného elektrobusu skončit s letními prázdninami 2016, Pražský dopravní podnik se ale s výrobcem dohodl na ročním prodloužení testu. Chce se zaměřit na životnost baterií a také ověřit, jak bude fungovat nově instalované tepelné čerpadlo.
Zkušební provoz elektrobusu byl v DPP zahájen 1. září 2015. Vůz k 31. 8. 2016 pokořil hranici 70 000 kilometrů, drtivou většinu absolvoval v každodenním provozu s cestujícími. Podle DPP stroj najel víc než srovnatelné vozy s naftovým motorem.
Elektrobus si cestující mohou vyzkoušet například u stanice metra A Želivského, kde má dobíjecí stanici - nabíjen je pomocí pantografu z troleje. Cílem pro druhý rok provozu je sledování stavu a životnosti baterií a zároveň hodnocení dalších realizovaných technických úprav. V závěru letošního června byl totiž systém topení a klimatizace doplněn o tepelné čerpadlo.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ztratit práci, vrátit se nebo narukovat. Ukrajincům v odvodovém věku nebudou konzuláty vydávat pasy
-
Ruské úřady zadržely Šojguova náměstka kvůli podezření z korupce
-
Motýli na Máji jsou kýč, zní z Klubu Za starou Prahu. Splňují všechny náležitosti, oponuje Vitvar
-
Památník v Letech nestavíme kvůli Romům, ale kvůli sobě. Prasečák byl náš problém, zdůrazňuje Šídlo