Nový dopravce na českých kolejích - Leo Express

1. prosinec 2012
Region expres , Region expres , Region expres

Zaměřili jsme se na nového dopravce jezdícího po českých kolejích. Řeč byla o Leo Expressu. Promluvil jeho šéf Leoš Novotný. Mluvčí společnosti Petr Kopáček podal informace o tom, co nás při jízdě žluto-černým speciálem čeká a nemine.

V sedmadvaceti letech si Leoš Novotný splnil sen. Poslal na české tratě ve žluto-černých barvách Leo Express. Ten jezdí mezi Prahou a Ostravou. Jak složité ale bylo původní nápad převést do praxe?

Interiér "Business" Leo Expressu

Co vás čeká v Leo Expressu, pokud usednete do jeho útrob? Mluvčí společnosti Petr Kopáček o tom umí zasvěceně vyprávět. Jak by také ne. Pochopitelně to má ve své pracovní náplni.

Zprávy z železnice:
Od 9. prosince uvedou České dráhy v platnost nový jízdní řád. Bude platit až do 14. prosince 2013. Ten v oblasti mezistátní a dálkové dopravy nepřináší výraznější změny. Úpravy se týkají především optimalizace jednotlivých relací, konkrétně taktové dopravy do Vídně, Bratislavy nebo Budapešti. A Středočeský kraj, který nás pochopitelně zajímá nejvíce? Mezi nejvýznamnější novinky bude patřit rozšíření počtu spojů v době špičky mezi Prahou a Říčany, mezi Kolínem a Kutnou Horou nebo mezi Nymburkem a Prahou, dále nasazení Regionov na většině vlaků mezi Prahou a Vraným nad Vltavou a zavedení taktové dopravy v tomto úseku.

Pokud se vydáte při svých cestách přes železniční stanici Hořovice, rozhodně si prohlédněte její interiér. V nádražní čekárně totiž otevřeli galerii. Prezentují se místní umělci. O úklid a dohled na bezpečnost se starají pokladní. Mimochodem, večer se čekárna zamyká a tak se díla rozhodně nemusí bát případných vandalů.

Je čas zastavit se u statistik Mezinárodní železniční unie. Podle ní Češi velmi často usedají do vlaků. Na každého obyvatele naší země připadá odhadem sedmnáct jízd po kolejích ročně. Z toho plyne první místo v rámci takzvaných nových členů Evropské unie. Velmi dobře si stojíme i v rámci celé Evropské unie vedle původních, bohatých a železniční dopravu masivně podporujících států jako jsou Německo, Francie nebo státy Beneluxu. Česká republika se řadí do první třetiny pořadí.

Spustit audio