Tramvajová zastávka u Hlávkova mostu nesplňuje normy. Změní se podoba magistrály?
Zhruba 90 000 aut a motorek projede denně po pražské magistrále. Existuje varianta, že bude v oblasti Hlávkova mostu uškrcena pouze na jeden pruh v každém směru. Příčinou je tramvajová zastávka, která v současnosti nesplňuje technické normy a bezpečnostní požadavky.
Bezmála půl roku stojí uprostřed pražské severojižní magistrály, tedy na Hlávkově mostě, nová tramvajová zastávka. Tramvaje tudy ale jen projíždějí, protože zastávka nesplňuje technické normy a bezpečnostní požadavky. A podle toho, co zjistil Petr Kološ, šance, že by tu za současného stavu mohli začít vystupovat a nastupovat cestující, není velká. Leda, že by tu magistrála začala jezdit jedním jízdním pruhem.
S panely, tedy se samotnou zastávkou Dopravního podniku, problém není, jak říká Jan Heroudek, ředitel odboru dopravních agented Magistrátu hlavního města, tedy úřadu, který musí dát stavbě schválení. Problém je s tím, jak na zastávku a z ní bezpečně dostat cestující přes dva pruhy rušné magistrály a to je věc, která spadá pod Technickou správu komunikací.
S ohledem na omezený prostor vypadá reálně jediné možné řešení – místostarosta Prahy 7 naznačuje stažení magistrály do jednoho pruhu podobně jako na výjezdu po Plzeňské u vozovny Motol. Výsledek bychom se měli dozvědět za několik týdnů.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Vidíme jenom špičku, problém je mnohem větší.‘ Systém upozorní na lékárny podezřelé z vývozu léků
-
Kdo převezme KDU-ČSL? Ze strany zní hlavně volání po Grolichovi, tradicionalisté o jménech nemluví
-
Princ temnoty, Putinův muž pro Ukrajinu. Kdo je politik a oligarcha, na kterého Česko uvalilo sankce?
-
Ponižování a duševní potíže. TikTok jako nástroj pro ‚slutshaming‘ žen a dívek na Balkáně