Světluščích ozdob od nevidomých se prodalo přes 3 000 kusů

11. leden 2016

Výtěžek prodeje křišťálových ověsů, které pro Světlušku vyrobili lidé s těžkým postižením zraku, se vyšplhal na 341 040 Kč. Peníze rozdělí Světluška tak, aby nevidomým pomohly vést maximálně samostatný a pestrý život.

„Vysoká částka získaná charitativním prodejem je zejména obrovským oceněním práce nevidomých tvůrců skleněných ozdob. Proto všem, kteří si zakoupili Křišťál pro Světlušku, moc děkujeme,“ doplnil za projekt Světluška Nadačního fondu Českého rozhlasu, ředitel fondu Přemysl Filip.

Blyštivá krása na stromek i do oken

V šikovných rukou klientů dílny drátování v Pobytovém rehabilitačním a rekvalifikačním středisku pro nevidomé Dědina, které Světluška dlouhodobě podporuje, vznikl bezpočet tvarů a barevných kombinací umně pospojovaných drobných ověsů z broušeného skla. Lidé si koupili celkem 3094 kusů a zářícími křišťály nejčastěji zdobili okna, vánoční stromky, lustry a záclony.

Patronkou projektu Křišťál pro Světlušku je herečka Dana Morávková, která si spolu s nevidomými sama vyzkoušela skleněnou ozdobu vyrobit. S autory ozdob se také setkala na adventních trzích v Praze na Václavském náměstí, aby se společně přesvědčili, že se ozdoby líbí. Křišťál pro Světlušku nabízeli dobrovolníci v předvánočním čase mimo Prahy i v Liberci, Karlových Varech, Opavě a Ostravě.


Poděkování partnerům Světlušky Nadačního fondu Českého rozhlasu

Poděkování patří ČSOB, generálnímu partnerovi Světlušky, hlavnímu partnerovi společnosti HERBADENT a Nadaci Vodafone Česká republika, která je partnerem pro technologie. Velký dík náleží Českému rozhlasu, který nadační fond před 15 lety založil a je jeho velkou oporou.

Projekt Křišťál pro Světlušku by nemohl vzniknout bez usilovného zapojení Pobytové rehabilitační a rekvalifikační středisko pro nevidomé Dědina o.p.s. a laskavé pomoci společností Preciosa Lighting.

Světluška děkuje za možnost prodávat vánoční křišťály Sdružení Nového Města pražského a OC Letňany, OC Forum Liberec, OC Fontána Karlovy Vary, OC Silesia Opava, OC Galerie Ostrava a Dyzajn marketu.

Projekt Křišťál pro Světlušku dále podpořil Kralupol, Osram, JJ Rentcar, Czech Tourism, Prague City Tourism.

autor: Barbora Mocová
Spustit audio