Ředitel PKF - Prague Philharmonia Radim Otépka

25. listopad 2014

Hostem Telefonotéky byl Radim Otépka, ředitel PKF - Prague Philharmonia.

Ve dvaceti je člověk stále ještě na začátku životní dráhy. Dvacetiletý orchestr však už má za sebou dvacet koncertních sezón, a to je taková řádka koncertů, nahrávek a zájezdů, že se o nějakém začátku už nedá hovořit.

Pražská komorní filharmonie, uprostřed své jubilejní sezóny s inovovaným názvem PKF – Prague Philharmonia, je už zkušeným a sebevědomým tělesem, a tak může směle rozvíjet své plány a sny do dalších let.

Tím, kdo orchestr kormidluje, je vedle šéfdirigenta jeho ředitel, u organizace, která je tzv. „nezisková“ snad nejdůležitější osoba. Protože kdyby ředitel špatně zakormidloval ekonomiku a marketing, ani sebelepší umělecký šéf by nezabránil ztroskotání.

Hlavním manažerem, tedy správně ředitelem PKF – Prague Philharmonia, je již osm let Radim Otépka. Začínal v orchestru doslova „u píky“, totiž u kontrabasu, a to hned od počátku. Ale už tenkrát ho zajímalo nejen, jak orchestr hraje, ale také jak se organizuje jeho činnost.

Šlo mu to tak dobře, že získal důvěru svých kolegů a stal se inspektorem orchestru (tedy člověkem, který je důležitou spojnicí mezi managementem a hráči), a také zástupcem hráčů pro autorská práva, bez jehož přítomnosti se vlastně nemohla podepsat jediná smlouva o nahrávání či záznamu koncertu.

03215011.jpeg

Když se pak v roce 2006 naskytla šance stanout na samém vrcholu managementu PKF, nezaváhal, zúčastnil se konkurzu a zvítězil.Radim Otépka je dnes v nejproduktivnějším e věku, je vzdělaný, zkušený, sebevědomý, umí jednat, má autoritu. Dalo by se tedy říci, že je tím správným mužem na svém místě.

Myslí si to ale i on? Jaké jsou jeho pocity po tak dlouhé době ředitelování? A jaké jsou jeho představy do budoucna, jaké má vize, profesní i osobní?

Na to a na mnoho dalších souvislostí se jej ptal Ilja Šmíd – mimochodem v PKF jeho předchůdce.

autor: Ilja Šmíd
Spustit audio