Baterii z elektro kola skladujte v teple

27. říjen 2017

Sezóna cyklistům už pomalu končí, a proto je potřeba taky připravit kolo na zimní měsíce, které nejspíš stráví v garáži nebo ve sklepní kóji. Jak to udělat, abychom na jaře zase bez problémů vyjeli, přišel říct Pavel Sopko.

Před zimou můžete klidně dovést kolo nechat seřídit do servisu. Mají tam teď méně práce, takže je na všechno více času a seřízené kolo bez problémů přečká zimu a hned na jaře můžete vyrazit. Samozřejmě je na jaře potřeba zkontrolovat tlak v pneumatikách.

Po sezóně zkontrolujte opotřebení brzd a pneumatik

Jsou to základní úkony, které může každý cyklista udělat sám. U klasických brzd kontrolujeme špalíky, u kotoučových opotřebení brzdových destiček. „Pokud už někde narazíte na vůli, tak už to chce odporný zásah,“ říká Pavel Sopko. Do najetí 1000 km za rok stačí odborný servis jednou ročně, pokud najezdíte 2000, 3000 km za sezónu, je potřeba nechat kolo zkontrolovat dvakrát, třikrát.

Při větším nájezdu nejvíce trpí řetěz

Kdo za sezonu najezdí 1000 km a více a zároveň nezávodí a je pouze rekreačním cyklistou, bude muset pravděpodobně měnit řetěz. Ten má omezenou životnost a s nájezdem kilometrů dochází k jeho vytahání. Dalšímu nejčastějšímu opotřebení podléhají brzdové špalíky nebo destičky.

Baterii z elektro kola nevystavujte mrazu

„Elektro kolo je pořád o klasickém cyklistickém servisu, plus je tam navíc elektromotor s baterií a ovládací systém, který je většinou na řídítkách plus displej. Údržba probíhá víceméně stejně, ale jsou tam určité věci, které se musí hlídat. To je životnost baterie. Abychom udrželi její kapacitu, tak bychom ji měli jednou za tři měsíce tzv. oživit,“ upozorňuje host. Znamená to, že přes zimu bychom aspoň jednou za tři měsíce měli baterii dobít a skladovat ji v místech, kde teplota neklesá pod 5 stupňů. Určitě by neměla být vystavená mrazu ani vlhkosti.

Spustit audio