Aktuální kampaň poměrně ostře ukazuje, co všechno se může stát u dopravní nehody

15. červenec 2016
Motorsvět

Za posledních pár let proběhlo médii nespočet různých kampaní, všem asi běhají před očima obrázky té s názvem Nemyslíš- zaplatíš. Kampaň, která byla spuštěna teprve před pár týdny má rozhodně něco do sebe a patří k těm ostřejším, které si řádné pohrají s myslí televizního diváka.

Nová kampaň nese název Ty to zvládneš a zaměřuje se právě na nás řidiče, kteří přijedeme k místu dopravní nehody místo jako první. Neposkytnutí první pomoci je v první řadě naše morální tíha, ale i trestný čin. V loňském roce každý den stalo zhruba 250 dopravních nehod, což zvyšuje šanci, že právě vy budete prvními, kdo na místo přijede.

Nová kampaň vybízí k tomu, že bychom se neměly bát poskytovat první pomoc. Zdůrazňuje fakt, že i odvaha může pomoc získat cenné vteřiny a zachránit lidský život. Velký důraz je v kampani kladen na snahu zastavit masivní krvácení, které samozřejmě není na první pohled příjemné.

Další významnou částí je důraz na bezpečí nás zachraňovaných, Češi nemají problém s neposkytováním první pomoci, ale je polovina z nich si dle průzkumů uvědomuje, že je třeba řádně označit sebe i místo nehody. Reflexní vesta je mezi dopravními experty doslova nazývána alfou i omegou každého zákroku.

Všichni se shodují na jednom - v případě příjezdu k dopravní nehodě nás během pár minut čeká hned několik důležitých rozhodnutí a zhodnocení, ale na místě je rozhodně naše bezpečnost, která by neměla být ohrožena.

Celý pořad si poslechněte v přiloženém audiu.

Spustit audio