Do autoservisů často jezdí řidiči s poškozeným čelním sklem. Od kamínků z posypu

24. leden 2017
Zprávy z

Autoservisy na Vysočině jsou plné vozidel s poškozeným čelním sklem. Na posypaných silnicích létají kamínky, řidiči mohou potkat i samotný vůz cestářů, od kterého létá drť. Výsledkem jsou různě poškozená čelní skla. Je-li to v zorném poli řidiče, výměna musí být. V opačném případě doporučují oslovené servisy počkat na jaro.

„Mám prasklý sklo. Vyletěl kamínek od auta, který jelo přede mnou, rána to byla, až jsem se lekl,“ říká za volantem svého auta s rozbitým čelním sklem řidič Michal Vystrčil. Patří mezi desítky těch, kteří se na Vysočině s tímto problémem potýkají.

Cestáři totiž sypou mnohem více než v předchozích zimách. Za tu letošní už spotřebovali dvakrát více posypového materiálu než loni.

Týdně několik oprav

Zašli jsme do jednoho z jihlavských autoservisů. „Případů je víc, většinou je to malá puklinka, ale mrazem a pak zas vyšší teplotou se většinou roztáhne. Pokud je pak větší než tři centimetry, tak měníme. Stejné to je v případě, že je prasklina v zorném poli řidiče. Lepit se nesmí, jde to také na výměnu,“ vysvětluje vedoucí autoservisu Vladimír Lacek.

Nechám to na jaro, pokračuje řidič

Zima asi hned tak neskončí a riziko poškození čelního skla bude pořád vysoké. „Asi to nechám na jaro. Teď je to všude, ty kamínky,“ dodává řidič Michal.

„Pokud tam má jen malou čočku a není to v zorném poli řidiče, tak je lepší počkat na jaro. My mu můžeme vyměnit sklo a za pár dnů znovu praskne,“ radí šoférům Vladimír Lacek.

Výměna čelního skla u auta bez speciálního připojištění stojí šest až dvacet tisíc korun. U pojištěného vozu se řidič většinou obejde s pětistovkou.

autoři: mik , ost
Spustit audio