Jediný most přes Švihovskou nádrž letos neopraví. Těžká auta z Ledečska pořád musí na objížďku

12. říjen 2015
Zprávy z

Jediná přímá spojnice Ledečska a dálnice D1 se letos oprav nedočká. Jde o mohutný most přes přehradu Želivka – Švihov, který je dlouhodobě ve špatném stavu, má sníženou nosnost na dvanáct tun a stovky nákladních aut musí na objížďky. Týká se to především průmyslového Ledečska, ale i části Středočeského kraje, na jehož území se most nachází.

Na začátku a konci mostní konstrukce jsou viditelné zlomy, řidiči musí snížit rychlost na předepsanou šedesátku. „Čekám, až to opraví, jezdím tudy docela často. A byl bych rád, kdyby nebyl tak zubatý. Šedesátka mi nevadí, mám ale pocit, že se propadá, je to ale můj pocit,“ řekl Českému rozhlasu řidič Robert z Ledče, který směrem k dálnici D1 často jezdí.

Tonáž mostu je snížená na 12 tun a lidé na Ledečsku a Benešovsku už slyšeli několik příslibů, že se začne opravovat. Aktuálně to vypadá na jaro 2016, dodává mluvčí Středočeského kraje Nicole Mertinová. „Jedná se klimatické podmínky. Necháme vyměnit svršek mostu a izolaci a to musíme provádět v příznivých podmínkách, bez přerušení v zimním období.“

Most je skutečnou spojnicí

Most přes Švihovskou přehradu je pro obyvatele jihozápadu Vysočiny a jihovýchodu Středočeského kraje životně důležitou spojnicí, po které obvykle projíždějí stovky kamionů. Mnozí lidé ho mají spojený také s výstavbou samotné přehrady.

Čtěte také

„Je to spojnice Praha Brno, všichni jsou tam odtud, se tam musí jezdit omezeně, tonáž se snižuje. Jsem přímo člověk, který se musel odstěhovat, přehrada mi vzala domov, takže já ho znám jako své boty. Mám ho prolezlý křížem krážem, a po tomhle mostě jsme jezdili a z vody koukala špička kostela. My tím pořád žijeme,“ vyznává se Bohumil Rajdl, který pracuje v jedné z ledečských firem a s objížďkami pro kamiony přichází denně také do styku.

Most přes přehradu Želivka - Švihov
Spustit audio