Na D1 se po zimní pauze vrací silničáři. Rychlost v opravovaných úsecích budou hlídat radary

Na dálnici D1 se vrací silničáři. Od čtvrtka bude pokračovat rozsáhlá modernizace nejvytíženější dálnice v Česku a řidiči se budou muset připravit na komplikace.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

U Velké Bíteše začala další část modernizace dálnice D1

U Velké Bíteše začala další část modernizace dálnice D1 | Foto: Olga Štrejbarová

Jedná se o úsek Velká Bíteš - Devět Křížů. Nejdřív se tam musí připravit dopravní značení a teprve potom tam najede první technika. O víkendu pak začnou práce mezi Jihlavou a Velkým Beranovem. Během března se pak budou práce postupně obnovovat i na úsecích mezi Měřínem a Velkým Meziříčím a Psáři a Souticemi, kde silničáři pracovali už loni. Podle ministra dopravy Dana Ťoka za Hnutí Ano si řidiči budou muset zvyknout znovu na dva úzké pruhy.

Na D1 se po zimní pauze vrátí těžká technika. V noci ze soboty na neděli neprojedete u Velké Bíteše

Číst článek

„Na dálnici se bude jezdit opět ve dvou pruzích, je jasné, že bez omezení se řidiči cítí komfortněji, ale jsem přesvědčen, že jízda ve dvou pruzích, pokud se bude jezdit bezpečně a klidně, je docela v pořádku,“ myslí si ministr dopravy Dan Ťok (Hnutí ANO).

Úsekové měření rychlosti

V modernizovaných úsecích silnice D1 se stejně jako loni bude úsekově měřit rychlost. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má zatím jen dva úsekové radary. Další ale chtějí vysoutěžit. První radar bude podle ředitele ŘSD Jana Kroupy měřit rychlost řidičů v úseku 6 Psáře - Soutice, a to už od 12. března.

Modernizace dálnice D1 se protáhla a prodražila kvůli chybám při přípravě, tvrdí NKÚ

Číst článek

„S úsekovým měřením začínáme na úseku šest, a to hned ve třetí a čtvrté etapě, kde je dlouhodobě uzávěrka v pruzích dva plus dva,“ vysvětlil Kroupa.

Loni se totiž úsekové měření na dálnici osvědčilo a podle ministerstva dopravy dodržovalo rychlost víc než 90 procent řidičů.

Silničáři pod dohledem

Silničáři, kteří modernizují silnice D1, jsou při práci pod dohledem kamer, ve středu to Radiožurnálu potvrdil ředitel ŘSD Jan Kroupa. Podle něj to souvisí s obchodními podmínkami.

„Máme systém, který skutečně sleduje činnost zhotovitele na jednotlivých úsecích a jeho nasazení kapacit. V případě že si zhotovitel nárokuje například prodloužení termínu, tak se bavíme o tom, jestli v tom čase mohl nasadit větší kapacit a jestli neměl v daném místě prostoje,“ sdělil Kroupa.

Ministerstvo dopravy taky chce, aby se na některých úsecích, kde to bude možné, pracovalo na směny. Modernizace dálnice by měla být hotová do tří let.

Lenka Rezková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme