Na jihlavské poště se znovu vrší stížnosti. Především za nedoručování balíků

6. červen 2017
Zprávy z

Auto s balíky projíždí ulicí. Řidič nezvoní na jednotlivé adresáty, ale vhazuje jim do schránek pouze upozornění, že mají na poště balík. K takovým situacím podle nespokojených zákazníků dochází mimo jiné v Jihlavě. Na pobočku už dorazilo několik stížností. Sama pošta uznává, že nemá lidi. Nové shání, ale zatím neúspěšně.

Lidé zpravidla očekávají balík, takzvaný balík do ruky. Místo něj ale obdrží jen lístek do schránky a musí na pobočku, kde zpravidla stojí dlouhou frontu. Takové zkušenosti má kupříkladu paní Lenka.

Mladá žena pracuje z domu. Od svého stolu vidí, jak pošťák přijíždí vedlejší ulicí. „Projíždí tudy, já ho vidím, vím, že mi balíček veze a ejhle, profrčí tady tu ulici a jede si dál. A já mám ve schránce lístek, ať si dojdu na poštu,“ dělí se o zkušenosti.

Poprvé to nebylo, pokračuje Lenka: „Myslím v prosinci a v lednu, to jsem si šla pro čtyři balíky.“

Se svými trablemi se svěřila i v jihlavských skupinách na sociální síti Facebook a reakce na sebe nenechaly dlouho čekat.


Eva: V pátek jsem to absolvovala taktéž. Na depo jsem se jako vždy nedovolala, na poště vám řeknou, že za řidiče nemohou, prý nemají lidi. Zkrátka se asi nedá dělat nic, bohužel.
Martin: Už mám sbírku takových vyjádření.
Thomas: Takový papír mám taky.

Pošta nemá lidi, potvrzuje mluvčí

Státní doručovatel se delší dobu potýká s nedostatkem lidí a to nejenom v Jihlavě. „Hlavním problémem je personální nedostatek na depu v Jihlavě, v současnosti nemáme téměř třicet procent míst obsazených, dalších deset procent lidí je na nemocenské. Bavíme se o personálním nedostatku, který se bohužel promítá do kvality doručování,“ přiznal Českému rozhlasu mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Česká pošta podala několik inzerátů s tím, že hledá nové zaměstnance. Nabídka se ale nesetkává s příliš velkým ohlasem.

autoři: mik , Lucie Maxová
Spustit audio