Frankfurt 2015 – také auta musí hubnout

16. září 2015 14:50

I moderní auta musí procházet „odtučňovací kúrou“. Důkazem jsou novinky, které se prezentují na světovém autosalonu ve Frankfurtu. Tak například nová generace Audi A4 musela shodit přes sto kilogramů v porovnání s předchozí. Ještě úspěšnější byli konstruktéři nového Opelu Astra, který je rivalem evropské automobilové jedničky Volkswagenu Golf.

„Nejmenší zhubnutí je o 120 kilogramů a některé verze astry zhubly až o 200 kilogramů, což je určitě znát,“ popisuje odtučňovací kúru nové astry Martin Hejral z českého zastoupení Opelu.

Opel Astra na frankfurtském autosalonu je v tmavě šedé metalíze. Na karoserii se dá také ušetřit několik kilo. „Nejlépe to jde na skeletu, na takzvané okovené karoserii tím, že použijete vysoce pevnou ocel, máte promyšlenou stavbu, jak plechy seskládat, takže jenom na samotné karoserii jsme ušetřili až 77 kilogramů,“ říká Hejral a dodává. „Podvozek není zakrytovaný po celé ploše, ale jenom tam, kde je to opravdu nezbytně potřeba, takže to je ten detail, kdy se dá ušetřit nějaký kilogram i na podvozku auta.“

V interiéru Opelu Astra si nejde nevšimnout tenčích opěradel sedadel. „To jsou jednak kila dolů, ale jsou to také centimetry navíc a to je druhý aspekt – zhubli jsme, astra se zvenčí zmenšila a přesto vám tvrdím, že v interiéru je místa víc.“

A co zavazadlový prostor?

„Tady se ta hubnoucí kůra projevovala tím, že základním motorem pro astru je tříválec, to znamená, že technicky musí být lehčí, zejména když má hliníkový blok.“

autor: jař
Spustit audio