Dakarský deník 10 - pneumatikářská pojízdná dílna

14. leden 2013 07:40

Na tisíce se počítají odepsané pneumatiky při rallye Dakar. Její 35. ročník dnes v Argentině startuje do své druhé poloviny dlouhé čtyři tisíce kilometrů. Kdyby ovšem nebylo modrého kamiónu se specialisty na výměnu pneumatik, spousta závodníků by měla velký problém.

Tvrdou práci mají gumaři na rallye Dakar. Mají pro ni upravený speciální kamión. „Měníme tady pneumatiky pro všechny týmy, ať už jde o pneumatiky pro motorky, auta nebo kamióny. Prostě je přinesou a my je vyměníme za nové.“

Tenhle speciální kamión vypadá jako normální nákladní auto. Jenže když mechanici dorazí do bivaku a vyklopí bok zadní kabiny, objeví se před vámi výborně vybavená gumárenská dílna.

Jak vidím, tempo je tady doslova vražedné. Netroufl bych si odhadnout, kolik pneumatik se tu denně přezuje. Ale nemusím, když mám po ruce Cedrika. „Je to dvě stě padesát pneumatik denně. Naše směna má dvanáct hodin a plně zaměstná všech deset lidí. Je to těžká práce. Nemáme na to moc času, výměna musí být efektivní a rychlá.“

Tak mě napadá, jestli taková otročina v 45stupňovém vedru, jaké teď panuje v Argentině, vůbec Cedrika a jeho kolegy baví. „Ano, práce se mi líbí a užívám si ji. Doma ve Francii dělám to samé, ale pro jiný motoristický šampionát. Tohle je už můj třetí Dakar.“

autor: jař
Spustit audio

Více o tématu