Abraham v nové sezóně MotoGP na nové ducati

23. leden 2012 13:00

Ducati Desmosedici GP2012 je nová zbraň Karla Abrahama pro jeho druhou sezónu v královské kubatuře MotoGP mistrovství světa silničních motocyklů. V té loňské umlčel své kritiky, když dokázal pravidelně dojíždět v nejlepší desítce a ve Valencii dokonce chvíli jezdil na dohled stupňů vítězů.

Ducati GP2011 se vyznačovala unikátním karbonovým šasi. To se pro letošní rok změnilo, ale není to jediná změna. Se změnou rámu na tradičnější hliníkový motorka pochopitelně doznala řady dalších proměn.

„Motor je větší, silnější a trochu těžší. Motorka dostala nový rám a nové uložení zadní vidlice, což je důležitá věc. A nesmíme zapomenout na vynikající novou převodovku a na tu navazující spojku, která musí při tomto systému fungovat jinak,“ popisuje Abrahamův dvorní mechanik Martin Havlíček.

Pro letošní rok byl totiž zvýšen objem motorů a nyní pod kapotou najdeme čtyřdobý čtyřválec o objemu jednoho litru a výkonu okolo 250 koní. Dá se tedy říct, že celý tým začíná tak trochu od začátku.

„Rok s ducati je velká škola, ale ve smyslu samotného nastavení na dráze začínáme od nuly. Maximální rychlosti jsou dnes mnohem vyšší, o 15 až 20 km/h, což je v rychlostech kolem 300 km/h docela dost. S tím souvisí nastavení brzd, přední a zadní vidlice a také pérování,“ říká Martin Havlíček.

Mechanici musejí znát každý šroubek

Zatímco jezdec se před prvními testy na počátku března v Malajsii věnoval zimní přípravě, mechanici strávili týden v továrně Ducati v Bologni, kde novou motorku poznávali.

„Celý týden jsme chystali dvě motorky šroubek od šroubku, abychom se s každou změnou na stroji seznámili. Ducati má velice propracovaný systém práce, například potřebujete doklad i na to, že je šroubek o pět milimetrů delší. Je to sice trochu složitější, ale ve výsledku je to pro nás velká výhoda, protože si motorku v klidu postavíme a přesně víme, jak která věc funguje,“ vysvětluje mechanik.

Znát motorku do šroubku je na závodech nutností. Zvlášť u jezdce, který si loni připsal v královské kubatuře nejvíc pádů.

„Dvě motorky jsme stavěli čtyři dny a pátý den se testovalo. Při samotných závodech nám zabrala výměna motoru tři hodiny, ale díky karbonovému rámu byla trochu složitější. Totálně rozbitou motorku v Austrálii jsme opravovali pět hodin, ale tam se opravdu měnilo všechno,“ uzavírá Havlíček.

Doufejme tedy, že v sezóně 2012 budou mít Abrahamovi mechanici co nejméně práce.

autor: pgj
Spustit audio