Budou jezdit motorky se čtyřmi kruhy ve znaku?

25. duben 2012 13:00

Minulý týden automobilový i motocyklový svět překvapila zpráva o koupi značky Ducati německým koncernem VW, respektive jeho divizí Audi. Volkswagen tak bude vlastnit kromě Lamborghini další italské rodinné stříbro, navíc poprvé se do portfolia značky zařadí motocykly.

O koupi se mluvilo už dlouho, ale nebylo zcela jasné, kdo Ducati nakonec získá. Všechny zájemce nakonec přeplatilo Audi. Konkurenční boj mezi Audi a BMW tak ještě přitvrzuje, protože teď už jde i o motorky.

Kolem celého obchodu se hned po zveřejnění objevilo mnoho spekulací. Ducati bojovala s krizí od roku 2005. Teď sice vydělává, ale zároveň je dost zadlužená. Proč vlastně Audi za zhruba 22 miliard korun Ducati koupilo? Mluví se dokonce o tom, že předseda představenstva má slabost pro italské značky a v době koupě měl narozeniny. Podle zastoupení automobilky jsou však takové spekulace liché.

„Chápu, že o tak velkém obchodu bude řada lidí spekulovat. Ducati se k Audi výborně hodí, protože obě značky jsou prémiové a zaměřují se na nejvyspělejší technologie. Audi v minulosti motocykly vyrábělo v rámci koncernu Auto Union, takže je to spíš návrat ke kořenům,“ komentuje Jan Klíma ze zastoupení Audi v Česku.

Audi má novou zbraň do boje s BMW

Koupí Ducati Audi získalo mocnou zbraň proti svému největšímu konkurentovi BMW. Rybník vypálilo i Mercedesu a jeho divizi AMG, který po Ducati dlouho pošilhával. Audi tak podle odborníků jednoznačně obchodem získalo.

„Myslím si, že je to určitě pozitivní zpráva a dobrá věc pro obě značky. Audi jednoznačně získá na prestiži a zároveň se jí otevře nový segment motocyklů, což je silná zbraň proti jejímu hlavnímu konkurentovi v podobě BMW. Jeho motocyklové odvětví teď jde nahoru a vykazuje neuvěřitelné prodeje,“ říká šéfredaktor časopisu Motocykl Martin Tománek.

Audi hraje do karet i to, že Ducati částečně prorazila na východě. V Thajsku už mají továrnu a trhy jako Čína a Indie jsou velmi perspektivní. Výhodnost spojení je však oboustranná. „Ducati získá díky spojení s koncernem VW výborné finanční zázemí. Volkswagen je známý tím, že svým jednotlivým divizím jako například Lamborghini nebo Bentley nechává samostatnost a umožňuje jim dále se rozvíjet. Navíc má výborně zvládnuté plánování,“ dodává Tománek.

Z obchodu by mohl získat i Valentino Rossi

Na tovární ducati jezdí závody světového poháru Valentino Rossi, ale poslední dobou se mu moc nedaří. I tady by do budoucna mohl nastat obrat. „Náklady spojené s MotoGP jsou vysoké, ale díky tomuto partnerství s Audi bude možné dodat správné technické a finanční zázemí, aby se Ducati v tomto sportovním odvětví opět pozvedlo,“ uzavírá Tománek.

Jestli v budoucnu budeme na silnicích vídat motorky se čtyřmi kruhy ve znaku, ví asi jen vedení VW. O osud značky Ducati se však zatím bát nemusíme.

autor: bob
Spustit audio