Kornfeil nahradí Viňálese! Přestup se domlouval v utajení

16. listopadu  2013 v 13:10  
Jakub Kornfeil - Foto: Tomáš Adamec

Jakub KornfeilFoto: Tomáš Adamec

Čeští motocykloví fanoušci se mají na co těšit. V seriálu mistrovství světa hned dva naši jezdci budou ve třídě Moto3 závodit na továrních strojích a měli by mířit hodně vysoko. Vždyť Karel Hanika nahrazuje třetího Saloma a Jakub Kornfeil dokonce letošního šampiona Maverika Viňálese. A to byla zpráva, která přišla jako blesk z čistého nebe, jak jsme ale zjistili, přestup se v absolutním utajení domlouval už od prázdnin.

Špičkové týmy se neoslovují, naopak ony si vybírají, koho by chtěly a Team Calvo dvacetiletého jezdce z Hodonína poprvé kontaktoval už konce června při závodě v nizozemském Assenu. Tedy během víkendu, který byl podle Kornfeila pro něj letos absolutně nejhorší. „V Assenu za mnou došli kluci z týmu Calvo, říkali, že by chtěli, abych u nich jel. Samozřejmě, že to bude za peníze, že to nebude zadarmo. Kývli jsme na to a dolaďovaly se jenom drobné detaily, říká Jakub Kornfeil. 

Čtěte také: Jakou cenu má lidský život, který vyhasne při dopravní nehodě?

A to za naprostého utajení. Vždyť nikdo vůbec netušil, že taková jednání probíhají, v kuloárech se neustále spekulovalo o tom, kdo nahradí Viňálese, odcházejícího do Moto2, ale jméno českého jezdce nepadlo. Podle Jakuba je to logické, všechno se řešilo jen po telefonu. 

„Nemluvili jsme o tom, snažili jsme se prostě komunikovat přes telefon, protože v paddocku, když bych šel do nějakého kamionu, hned by mně vidělo spoustu lidí. Stále jsme psali dokola, že jednáme s mnoha týmy a nikdy jsme schválně nemluvili o týmu Calvo. Prostě jsme se to snažili co nejvíc tajit,“ vysvětluje Jakub Kornfeil. 

Povedlo se to dokonale. Nakonec se čerstvému maturantovi povedlo dohodnout i velmi dobrou smlouvu. Tým sice nejprve nabídl jen standardní, jakože si bude platit i mechaniky, to ale moravský jezdec odmítl a předložil smlouvu vlastní, díky které naopak placen i za dobrá umístění. „Takových jezdců, jako jsem já, tam moc není, protože jedu „desítku“, mám za sebou nějakou historii, mám za sebou hodně silného sponzora a to týmy vidí a slyší na to,“ říká Jakub. 

Čtěte také: Popadněte kbelík s vodou a hurá za motorkou!

Kdo sleduje Kornfeilovo závodění nejen optikou výsledků, tak ví, že vždycky o pár míst vylepšil postavení z kvalifikace a to díky vlastním jezdeckým schopnostem. A právě to je důvod, proč jej Team Calvo chtěl. „Určitě, přesně tak. Lidé to sice nevidí, ale týmy ano a samozřejmě se na toto dívají – kdybych startoval osmý a dojel šestnáctý, tak by bylo asi něco špatně. V závodě je důležité mít hlavně pokrok.“ 

Mimochodem podpis smlouvy probíhal za velmi zvláštních okolností – ve chvíli oslav Viňálesova titulu mistra světa. „Samozřejmě, že jsem tam byl přítomný. Bylo nám to trošku hloupé – oni vyhráli titul, měli tam miliardu hostů a spoustu vyřizování ohledně titulu a my jsme tam stáli před boxem s papírem v ruce a čekali jsme, až si na nás udělají chvilku a podepíšou to,“ popisuje Jakub Kornfeil. 

Letos skončil Kornfeil ve třídě Moto3 těsně jedenáctý, což by za rok byl neúspěch. S tovární motorkou KTM a profesionálním zázemím má šanci bojovat o stupně nejvyšší. 

Autor:  Eva Kézrová  (evk)
Pořad: Zelená vlna  |  Stanice: ČRo Radiožurnál
Čas vysílání: pondělí–neděle 24 hodin denně | celý den každých 30 minut, ve špičkách každých 15 minut, při mimořádných událostech okamžitě  
 

Nové články v rubrice

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  D1, km 13.1, ve směru Praha, porouchané vozidlo, zdržení, neprůjezdná zpevněná krajnice (odstavný pruh), Od 24.09.2018 08:43 Do 24.09.2018 10:43
  V obci Pacov(okres Pelhřimov) ulice: Antonína Sovy, Hronova, uzavřeno, Od 26.09.2018 16:00 Do 01.10.2018 14:00, uzavírka sil. III/1296 v Pacově a navazujících částí MK z důvodu konání pouti, Objížďka ...
  Od 24.9.2018 10:35 do 11:40; na silnici 3763 u obce Kunice okres Blansko; Pozor! Rozlitá látka na vozovce; nafta na vozovce, nebezpečí.

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas