Piaggio MP3 – princezna Koloběžka mezi motocykly

18. července  2012 v 13:00  
Paggio MP3 - Foto:  ChristopherMagoo, public domain

Paggio MP3Foto:  ChristopherMagoo, public domain

Když se před lety objevila na motocyklové výstavě motorka se třemi koly Piaggio MP3 poprvé, mnozí to brali jako snahu výrobce o své zviditelnění. Stroj ovšem nezaujal jen novináře. Za pět let prodalo Piaggio více než sto tisíc kusů svých tříkolek. Klíčem úspěchu je pocit vyššího bezpečí a také to, že na MP3 stačí řidičák na auto.

Vepředu dvě kola, vzadu jedno. Něco takového budí na silnicích pozornost. Každý, kdo s vámi začne řeč, se ptá, jak se to řídí. „Samozřejmě se to řídí jako motocykl,“ odpovídá Miroslav Fresl, který je z českého zastoupení výrobce. 

„Piaggio MP3 jde naklánět úplně stejně jako jakákoliv motorka. Dovolí maximální náklon a dá se opravdu jezdit až jakoby na stupačky,“ popisuje Miroslav Fresl. 

Pokud půjdete do náklonu, brzy ucítíte, že dvě kola skutečně poskytují více adheze než kolo jediné. Na hraně vám posléze tak jako u auta začnou kvílet na suchu gumy a kola se sunou ven ze zatáčky tak jako v autě. Neustřelí, jako to umí motorky. Pokud máte za sebou v tomto směru špatný zážitek, ať už jde o mokré koleje, nebo štěrk v zatáčce, tak MP3 je dobrou terapií, jak se vrátit do světa jedné stopy. 

Obliba MP3 stoupá, jedná se o trend, který k nám postupuje ze Západu 

„Velmi pohodlné je, že když například dojedete na semafor, nemusíte dávat nohy na zem. Ovladačem na pravé straně řidítek si jednoduše zablokujete náklon. Ten se dá zablokovat, už když jedete 10 km/h. Jakmile padne zelená, stačí jednoduše přidat plyn, náklon se sám odblokuje a vy můžete vyrazit jako na jakékoliv motorce,“ vysvětluje Miroslav Fresl. 

Zamykání má však drobné zpoždění, navíc skútr se zamkne v takové poloze, v jaké zrovna je, takže klidně můžete zůstat nakřivo. V testu se osvědčilo zamykat přední kola nikoli už při dojezdu k semaforům, ale až po dojezdu. Tedy opřít se nohou o zem, bleskově najít co možná nejvíc vodorovnou polohu, zamknout přední kola a pak s nohama na podlážce čekat na zelenou. 

„Za poslední dva roky u nás pozorujeme opravdu velký nárůst MP3. Jedná se o trend, který k nám postupuje ze Západu. Zákazníci, kteří cestují po světě, konkrétně třeba v Paříži, tak vědí, že tam těchto motorek jezdí opravdu hodně. Tamní skútraři mění klasické skútry za MP3,“ je nadšený Miroslav Fresl. 

Ke konceptu tříkolek se připojila i konkurence 

Svůj díl na oblibě má zejména to, že na MP3 není potřeba speciální řidičák, stačí ten, co máte na auto. O pocitu vyššího bezpečí už jsme psali. Ještě jsme nezmínili velký úložný prostor, který je přístupný nejen odklopením sedla, ale i otvorem mezi svítilnami. 

„Můžete tam strkat různé delší předměty, tenisové rakety, golfové hole, big footy. S MP3 můžete vyrazit krásně do Alp, dát si dovnitř minilyže. Motorka je bezpečná i za chladného počasí,“ slibuje Miroslav Fresl. 

Koncept tříkolek je tak úspěšný, že do výroby se pustila i konkurence. Tříkolka Quadro používá na přední nápravě jiný hydraulický systém a má menší a slabší motor. Vyjde na 163 tisíc Kč, což je jen 30 tisíc méně, než kolik stojí Piaggio 500 MP3 LT. V nabídce ji najdete s několika motory včetně hybridní verze. 

Autor:  Petr Kološ  (pek)

Nové články v rubrice

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  Srážky: přeháňky, Zástřizly
  Srážky: přeháňky, Staré Hutě
  Srážky: přeháňky, D1-16,6

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas