Také letos bude pokračovat modernizace na dálnici D1

24. leden 2014 13:10

V dubnu by měla pokračovat modernizace dálnice D1 na už rozpracovaných čtyřech úsecích. K nim by pak ve druhé polovině roku měly přibýt další tři a ještě se chystá oprava naší nejstarší a nejvytíženější dálnice blízko Prahy. Letos tedy na řidiče na D1 čeká zkouška nervů.

Zatímco loni zahájená modernizace se obešla bez výraznějších dopravních problémů s kolonami a zácpami, letos čeká řidiče i dálnici zkouška nervů. Nejprve naplno vypukne modernizace v už rozestavěných úsecích. „Čtyři úseky by se měly rozjet a je opět potřeba zdůraznit, že v krátkosti bude i jeden plus jeden pruh, když budeme dávat středová svodidla mezi budoucí dva plus dva úseky, což by mělo být v dubnu,“ popisuje Jan Kroupa z ŘSD.

Čtěte také

Na úsecích Šternov-Psáře, Loket-Hořice a Větrný Jeníkov-Jihlava budou až do zimy odděleny dva a dva pruhy svodidly. Úsek Lhotka-Velká Bíteš má zpoždění kvůli sporům ŘSD ze sdružením OHL ŽS a Alpine Bau CZ takřka 250 dnů a je otázka, jak tam budou dál práce probíhat.

Letos mají být zahájeny také práce na dalších třech úsecích Hvězdonice-Ostředek, Měřín-Velké Meziříčí a Ostrovačice-Kývalka. „Záleží na tom, jak budou tendry. První etapa se nám zpozdila díky odvolání, nicméně vnitřně je tam harmonogram – chtěli bychom ve třetím kvartále tohoto roku zahájit i tři nové úseky, což znamená, aby se tam opět zvládlo rozšíření plus kanalizace do konce roku,“ vysvětluje Jan Kroupa.

Původní plán zahájení prací mluví o červenci. Záležet ale bude na výsledcích tendrů a jejich případnému prodlužování kvůli odvolávání zúčastněných firem. K sedmi omezením v rámci modernizace se přidá omezení mezi druhým a devátým kilometrem dálnice D1 kvůli opravě dálnice.

Čtěte také

„Počítáme, že tendr vypíšeme někdy ke konci února. Měli bychom, pokud nebudou nějaké přílišné dotazy a nebude se nikdo odvolávat, začít ve stavební sezóně v květnu. A samozřejmě práce můžou být dokončeny v průběhu tří, čtyř měsíců,“ popisuje Tomáš Kass, provozní ředitel ŘSD. „Určitě se nevyhneme situacím, kdy to bude zúžené na dva plus dva, nicméně to je právě to, co v současné době proběhne přes uzavírkovou komisi ministerstva dopravy, kde bude prakticky jasně stanoveno, jakým způsobem bude doprava organizována,“ dodává Tomáš Kass.

Na D1, pak bude omezení na celých 57 kilometrech z dvou set mezi Prahou a Brnem. I proto se vyplatí poslouchat nejaktuálnější dopravní zpravodajství u nás – Zelenou vlnu.

autor: pgj
Spustit audio