Dodávky nebo velká SUV nebudou moct v omezení na D1 jezdit v levém pruhu, nevejdou se tam

31. března  2014 v 13:20  
Na uzavřené polovině dálnice D1 budou dělníci až do srpna měnit povrch - Foto:  ČTK

Na uzavřené polovině dálnice D1 budou dělníci až do srpna měnit povrchFoto:  ČTK

Pouhé dva a půl metru má levý pruh v modernizovaných úsecích dálnice D1. Řidiči se tak musí vypořádat s jízdou mezi svodidly po levé a kamióny po pravé ruce. Ale někteří se svými auty do tohoto pruhu ani smět tímto pruhem jet.

Do levého pruhu nesmí v modernizovaných úsecích auta, která jsou širší než 220 centimetrů. A tahle míra se podle Josefa Pokorného z Ministerstva dopravy počítá i se zrcátky. „Pokud mám dopravní značkou omezenou šířku vozidla, jde vždy o okamžitou šířku vozidla – v žádném okamžiku nesmí být auto širší než údaj na značce.“ 

Čtěte také: Dodržujte pravidlo zipu, čekání na dálnici D1 bude kratší

Jenže to bychom museli znát šířku auta i vnějšími zpětnými zrcátky, šířka v technickém průkazu je totiž bez nich, a tak nezbývá, než se vydat do garáže, nasednout, stáhnout okénka, vzít metr a poprosit kolegu, abychom tento rozměr změřili. Je to 198 centimetrů. Takže Seat Toledo do pruhu o šířce 220 centimetrů může, jenže takový vedlejší Volkswagen Touareg už tento rozměr o centimetr překračuje. 

„Pokud řidič toto poruší, hrozí mu sankce do výše dvou tisíc korun. V případě, že takové jednání zjistíme, budeme ho řešit v souladu s platnými právními předpisy, nicméně nebudeme stavět řidiče přímo v uzávěře. V takovém případě bychom řidiče vyřešili až po projetí rekonstruovaného úseku,“ upozorňuje šéf dopravní policie Tomáš Lerch. 

Širší auto poznají 

A policisté moc dobře vědí, která auta tuto jsou širší než 220 centimetrů. „Policisté dálničního oddělení postupují v tomto případě na základě vlastních zkušeností, které mají dlouhodobě z hlediska dálničního provozu, jelikož omezení na tuto šířku je poměrně časté v rámci uzavírek, nicméně budeme používat i pomůcku zpracovanou právě pro účely dokumentace okamžité šířky tak, jak ji zpracovalo ministerstvo dopravy,“ říká Tomáš Lerch. 

O uražená zrcátka tak asi nebude v modernizovaných úsecích nouze. Pak by ale zaprvé postižení řidiči neměli zastavovat v omezení, ale vše vyřešit, protože se jedná o drobnou nehodu, v omezení, ale až za ním. Jinak budou vytvářet nesmyslné kolony. A toho, kdo jel v pruhu, kde neměl co dělat, čeká minimálně spoluvina. 

„Zcela jednoznačně pokuta. Skutečná okamžitá šířka byla větší, tak viníkem je řidič, který vjel do pruhu s vozidlem, jehož okamžitá šířka přesahovala, on je za to zodpovědný a před jízdou by tyto informace měl mít zjištěné,“ dodává Josef Pokorný. Takže řidiči dodávek, ale i u nás velmi oblíbených Touaregů a dalších velkých SUV pozor! 

Autor:  Petr Jansa  (pgj)
Pořad: Zelená vlna  |  Stanice: ČRo Radiožurnál
Čas vysílání: pondělí–neděle 24 hodin denně | celý den každých 30 minut, ve špičkách každých 15 minut, při mimořádných událostech okamžitě  
 

Nové články v rubrice

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  D11, mezi km 22 a 21, ve směru Praha, Pozor! Tvoří se kolona vozidel, Od 22.04.2019 19:16 Do 22.04.2019 20:16
  D46, mezi km 37.4 a 33, ve směru Vyškov, Pozor! Tvoří se kolona vozidel, zdržení, Od 22.04.2019 13:25 Do 22.04.2019 21:45, zvýšené nebezpečí nehody
  D10, mezi km 54.4 a 52, ve směru Praha, Pozor! Tvoří se kolona vozidel, zdržení, Od 22.04.2019 10:42 Do 22.04.2019 20:45, zvýšené nebezpečí nehody

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2019 Český rozhlas