Asistenční služby umí pomoct i motorkářům

21. květen 2018 12:12

Co uděláte, pokud se vám na silnici porouchá auto? Asi vás automaticky napadne zavolat asistenční službu. Motorkáři jsou jiní. Ještě donedávna byli zvyklí si pomáhat v případě problému mezi s sebou. Poslední dobou se ale stále častěji obrací na svoji pojišťovnu. Loni si třeba podle České asociace asistenčních společností zavolalo pomoc na silnici asi 3000 motorkářů. Aby je ale mohla zásahová vozidla odtáhnout, potřebují speciální vybavení.

S technikem jsme vyjeli na pomoc motorce s defektem. Pan Marek ji nakládá na vůz odtahové služby do speciálního stojanu ve tvaru V. „Je to speciální držák na motorky, do kterého se zasune přední kolo. Pomocí stahovacích popruhů se potom stačí přední vidlice,“ vysvětluje mi Marek, který pracuje na několika zásahových autech v Praze-Jinonicích. V ruce drží žlutý ovladač a popisuje jeho účel: „Ovládání je na všechny funkce té nástavby, takže tím nám to zjednodušuje práci.“

Čtěte také

Mezi nejčastější problémy motorek, jak mi vysvětluje, patří nehody: „Největší problém jsou nehody, na druhém místě bude asi píchlá pneumatika a až na třetím budou poruchy.“ Speciální nájezdové plošiny pro motorky má podle České asociace asistenčních společností většina odtahových firem, třeba i pan Lukáš Vlček. „Když je to motocykl o větší hmotnosti, což se mi teď nedávno stalo, že měl píchlou zadní pneumatiku, tak jsme si museli pomoct i navijákem. Samozřejmě se musí šikovně, nesmí se naviják dávat za přední vidlici, aby s tím šlo manipulovat. Přivážeme oka a dáme je do upínacích děr na nástavbě. Přikurtujeme také řídítka, popřípadě i přídavný rám a přidáváme další dva úvazy, aby byla opravdu 100% jistota, že ten motocykl, že se ten motocykl v nějaké prudké zatáčce nemůže sebeméně pohnout.“

Kromě defektu pneumatik už si volají motorkáři pomoc třeba, i když jim dojde palivo. Základní služby, jako je odtah do určitého počtu kilometrů mají řidiči motocyklů v rámci zákonného pojištění zdarma.

autor: hbc
Spustit audio