Barrandovský most čeká po 30 letech náročná oprava

7. listopad 2018 12:57

Má patnáct na sebe navazujících částí, které dohromady měří skoro dva kilometry. Na konci 80. let spojil Hlubočepy s Braníkem a stal se velmi důležitou součástí městského okruhu v Praze. Barrandovský most je brutalistním veledílem architekta Karla Filsaka. Pražané po něm jezdí už přesně 30 let.

Zkraje listopadu 1988 most otevřel generální tajemník ÚV KSČ Miloš Jakeš a byl u toho i reportér Československého rozhlasu.

Stavěl se 10 let. Stál přes půl druhé miliardy korun. A už se dávno nejmenuje po bývalém komunistickém prezidentovi, ale po nedaleké čtvrti nad levým břehem Vltavy - Barrandovský most, nejvytíženější dopravní uzel v České republice.

„Barrandovský most pro nás znamená velmi důležitou spojnici obou břehů Vltavy a vůbec velmi důležitou spojnici celého města. Projede po něm 142 tisíc vozidel za 24 hodin, což je opravdu veliké množství. Kromě toho, že je na městském okruhu, tak plní i funkci lokálního mostu. Jednoduše řečeno vazby mezi Smíchovem a Podolím," uvádí Václav Novotný z Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy. A dodává, že Barrandovský most je z toho důvodu nenahraditelný a nepostradatelný.

Barrandovský most

„Jeho problém je, že se jedná o velký průplet mezi dopravními proudy, a tím pádem je jeho kapacita do jisté míry omezena."

Další problém je, že před třemi lety prohlídka zjistila, že mostem prosakuje voda a tak Technická správa komunikací teď připravuje kompletní rekonstrukci. „Práce se budou týkat dilatací, kompletní přeizolace, budou se dělat římsy a kompletní sanace pláště. Budeme se snažit rekonstruovat most po částech, byť i za cenu toho, že opravy potrvají několik let. A vždy se budeme snažit zachovat dva plus dva jízdní pruhy," popisuje mluvčí Barbora Lišková.

Technická správa komunikací plánuje zahájit opravy po roce 2020, most dlouhodobě kontroluje a už vybrala i projektanta, který teď připravuje celkový rozsah prací. Most zná velmi dobře, jak ostatně napsal server ZDopravy.cz, je to ten samý muž, který masivní betonové spojení mezi Hlubočepy a Braníkem v 70. letech projektoval.

autor: msk
Spustit audio