Bezprostředně po nehodě označte sebe a své auto, teprve potom zjišťujte škody

21. červenec 2016 13:20

Dvacet procent řidičů nemá tušení, kam zavolat, když se jim stane nehoda. Ukázal to průzkum Linky pomoci řidičům 1224. Jak by měl řidič postupovat, když havaruje nebo se mu porouchá auto, to zjišťovala naše reportérka.

Sedíme v autě. Nejede nám. Co máme udělat jako první, když jsme na silnici a je provoz. „Při nehodě nebo poruše nejdřív spustíme varovná světla. Tím dáme všem ostatním najevo, že jsme překážkou v provozu, že nejdeme,“ vysvětluje ředitel dopravních informací Global Asistance Jiří Machovec. „A při vystoupení z vozidla už oblékáme reflexní vestu. Tu si musí obléknout všichni účastníci nehody.“

Čtěte také

Místo nehody pak podle Machovce musíme označit trojúhelníkem. „Trojúhelník vyndáme z pouzdra. Na silnicích ho postavím minimálně 30 metrů před auto a na dálnici 80 až 100 metrů. Trojúhelník rozložíme u kraje silnice.“

Zranění

Potom je důležité zjistit, jestli při střetu nebyl někdo zraněný. Pokud ano, je nutné zavolat na tísňovou linku 112, která je propojená se všemi složkami záchranného systému. Policii pak řidič musí zavolat k nehodě, která se sice obešla bez zranění, škoda ale přesáhla 100 tisíc korun.

„Zároveň jsou to případy, kdy dojde takzvaně ke škodě na majetku třetí osoby, pokud poškodím při dopravní nehodě třeba lampu, autobusovou zastávku a podobně nebo dojde k poškození příslušenství pozemní komunikace – dopravní značky, svodidla,“ říká šéf dopravní policie Tomáš Lerch.

V případě, že řidič k nehodě policisty nevolá, musí vyplnit evropský záznam o nehodě. Dobré je taky například na mobilní telefon udělat několik fotek poškozeného vozidla. Veškerou dokumentaci pak stačí poslat do své pojišťovny.

Povinná výbava automobiluPovinná výbava motocyklu
Náhradní pojistkyLékárnička
Náhradní žárovkyNáhradní pojistka
ZvedákReflexní vesta
Náhradní kolo nebo sadu na opravu pneumatiky 
Výstražný trojúhelník 
Reflexní vesta 
Lékárnička 
Klíčna matice kol 
autor: Lenka Rezková
Spustit audio