Jak se fotil kalendář Pirelli

27. prosinec 2007 13:20

Schválně, kolik byste dali za pěkný nástěnný kalendář na příští rok? 100 korun? 1000 korun? Maximum, které možná někdo z nás řekne, je třeba 2000, ovšem Václav Částečka dal za "několik fotek" s krásnými děvčaty dokonce 171 000 korun. Jinak neprodejný kalendář Pirelli vydražil - podle svých slov "náhodou" - na internetu. Kromě toho, že se stal majitelem této exklusivní věci, pomohou jeho peníze brněnskému onkologickému ústavu, kde za něj pořídí mikroskop. To je jistě chvályhodné, říkáte si, ovšem proč neposlat peníze na charitu rovnou? Proč svádět boje o "nějaký" kalendář?

Kalendář pro rok 2008 nafotil Patrick Demarcheliet - mimochodem osobní fotograf princezny Diany - a modelem mu stály krásné modelky z celého světa... pokračuje Zdeněk Vacl z Pirelli:

"Náklady na samotný vznik kalendáře se pohybují kolem 2 milionů amerických dolarů a tradiční honorář modelek a samotných autorů se pohybuje v řádu desítek tisíc za jeden den. Kalendář vznikal v dubnu 2007 po dobu 10 dnů, na jeho vzniku pracoval tým 40 lidí a výsledkem je 23 krásných fotografií a 11 úžasných tváří ve stylu orientu a Číny."

Mezitím fotografka Veronika Šimková jako první dokázala složit už zmiňované puzzle. To ji vyneslo knihu o více než čtyřicetileté historii kalendářů. Pojďme teď ale raději využít jejich zkušeností a podívejme se na kalendář kritickým okem profesionálky z oboru...

0:00
/
0:00

Loni byl kdosi v intrenetové dražbě ochotný zaplatit půl milionu korun za kalendář Pirelli, letos "pouhých" 171 000. I když peníze šly na charitu, přece jen je kalendář, jehož 23 000 výtisků přišlo mateřksou firmu na dva miliony dolarů, velmi exklusivní nejen sběratelskou záležitostí. Také si říkáte dva miliony dolarů - respektive 38 milionů korun - jen za kalendář? Nebylo by vhodnější a pro nás i přínosnější o tuto částku zlevnit pneumatiky? Nebo ještě jinak - co takový kalendář znamená pro nás řidiče, když si jdeme koupit gumy? Otázka pro Zdeňka Vacla z Pirelli:

0:00
/
0:00
autor: pek
Spustit audio