Jako jedno velké parkoviště vnímají obyvatelé Prahy 6 své ústřední Vítězné náměstí

16. září 2013 13:20

Parkování u chodníku ve druhé řadě není v přeplněných městských ulicích bohužel nic neobvyklého. Pokud na nějaké takové auto narazíte, neváhejte je vyfotit a poslat na naše stránky parkujjakoclovek.cz. Je možné, že právě vy vyhrajete zájezd na formuli 1 do Monaka. Anebo tím alespoň pomůžete ke zlepšení parkování ve městě. Například pro obyvatele Prahy 6 by to byla jistě úleva.

„Dívám se, že tady parkujete v druhé řadě na blikačkách, Je tady problém s parkováním?“
„Ano, tady v Dejvicích je velký problém. Jezdím sem často. Parkování hledám třeba čtvrt hodiny. Někdy má člověk štěstí, záleží na náhodě.“ Říká paní Dagmar, která právě zaparkovala auto v druhé řadě. Podle ní to v Dejvicích není nic neobvyklého. Po osmé hodině ranní jsou místa u chodníků už zkrátka plná. Parkovat v druhé řadě je tak často jediná možnost.

Čtěte také

„Parkuju vždy v druhé řadě, Lehce se místo nenajde, protože tu nejsou zóny,“ potvrzuje řidič kurýrní služby, pan Michal. Z takových řidičů nemají obyvatelé Prahy 6 zrovna radost. Už tak nemají svá auta kde zaparkovat. „Pokud přijedeme odpoledne z práce kolem půl páté nebo páté hodiny, tak objíždíme klidně i hodinu, není to nic výjimečného,“ říká paní Lenka.

Praha 6 je jednou z městských částí, která nemá zavedené placené zóny. Volná místa tak tamním obyvatelům zabírají řidiči z jiných oblastí, pro které se Dejvice staly strategickým místem. „Jsme na kraji, takže všichni z Kladenska, Rakovnicka a podobných oblastí tady odkládají auta a my nemáme šanci. Kde jinde mají parkovat, ale myslím, že obyvatelé této městské části by měli mít přednost,“ říká další obyvatelka Prahy 6.

Čtěte také

Radnice Prahy 6 hodnotí situaci jako neúnosnou. Pro své obyvatele se už několik let snaží s městem vyjednat zavedení placených zón. Na vypracování studií dala pět milionů korun Letos v červnu pražský magistrát oznámil, že zóny do městských částí zatím rozšiřovat nebude.

„Nedokážeme si vůbec představit příští rok, kdy se otevře tunel Blanka a na podzim metro, tak si prostě vůbec nedokážeme představit dopravu bez parkovacích zón,“ říká mluvčí Prahy 6, Adam Halmoši. Zavedení vlastních zón vidí radnice jako krajní řešení. S magistrátem chce zkusit dál vyjednávat o rozšíření celoměstských zón. „Protože jsou parkovací zóny v Praze 9, v Praze 6 nebo 8, bylo by tady prostě několik systémů parkování. Proto se snažíme o dohodu,“ vysvětluje Adam Halmoši.

autor: Magdaléna Medková
Spustit audio