Nový Superb má přísné rysy z Vision C. Vlajkovou loď Škoda odhalila v Karlíně

17. únor 2015

V pražském Fóru Karlín měla světovou premiéru nová Škoda Superb. Je to už třetí generace v novodobé historii automobilky. Na trhu hodlá vyzvat nejprodávanější konkurenty ve své třídě - Ford Mondeo, a především sesterský Volkswagen Passat. Pro mladoboleslavskou automobilku je Superb prestižním modelem. Jeho třetí generace je proto v mnoha ohledech zcela nová.

Nový Superb stojí na inovativní koncernové platformě MQB, kterou má třeba právě i loni představený Volkswagen Passat osmé generace. Jako první vůz Škody disponuje také Superb adaptivním podvozkem DCC (Dynamic Chassis Control) s volbou jízdního profilu.

Vlajková loď domácí automobilky opět vsadila na komfort. Nabídne prostornější interiér i zavazadelník. Ten vzrostl oproti předešlé generaci o 30 litrů na celých 625 litrů.

Více prostoru

„Rozvor vzrostl o 80 mm a současně se přední převis zkrátil o 61 mm. Tato nová architektura dodává vozu na eleganci a dynamice,“ řekl k tomu šéfdesigner Škody Auto Jozef Kabaň.

Výsledkem je velkorysejší nabídka místa nejen vpředu, ale zejména na zadních sedadlech. Prostor před koleny je pro cestující vzadu 157 milimetrů a nad hlavou až 980 milimetrů.

Nový Superb

Nový Superb má ostré a přímé linie vycházející z designového jazyka studie Vision C. Přídi dominuje výrazná maska i přísně střižené světlomety. Nízká a protažená karosérie se svažuje k zadnímu horizontálnímu prolisu pátých dveří, typickému pro nové škodovky.

Dvoudílné zadní svítilny jsou standardně vybaveny LED žárovkami. Elegantním detailem koncových světel jsou pak elementy odkazující na český křišťál.

Ráj pro hračičky

Stejně jako Passat přináší i nový Superb nejnovější moderní technologie – třeba hlídání mrtvého úhlu, praktické otevírání pátých dveří mávnutím nohou pod zadním nárazníkem (takzvaný virtuální pedál) nebo parkovacího asistenta. Ten umí navíc varovat před přijíždějícím autem, když zrovna vycouváváte.

Škoda Superb vs. Vision C

Technologická nabídka skýtá čtyři nové infotainment systémy, které se díky SmartLinku (s rozhráními MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto) automaticky propojí s chytrým telefonem.

Vybrané aplikace pak můžete ovládat přes displej infotainment systému. Třeba odesílat vybraná data o vozidle do vlastních aplikací v chytrém telefonu a následně je využívat. S vrcholnou verzí Columbus se vám navíc dostane i vysokorychlostního internetu na bázi LTE.

Nový Superb

Kromě řady bezpečnostních asistentů (jako systém pro udržení auta v jízdním pruhu nebo systém pro automatické zabrzdění vozu až do úplného zastavení) připravila škodovka pro nový Superb tradičně i několik „Simply Clever“ řešení. Nechybí už pověstná škrabka na led ve víčku palivové nádrže, přibyly například deštníky ve výplních dveří řidiče i spolujezdce stejně jako LED svítilna v kufru.

Výkon až 280 koní

Škodovka dá zákazníkům vybrat mezi pěti benzinovými a třemi naftovými motory. Všechny splňují emisní normu EU 6 a slibují až o 30 procent nižší spotřebu i emise. Superb vlivem nové konstrukce agregátů také zhubl, a to až o 75 kilogramů.

Nejvýkonnější přeplňovaný dvoulitr TSI nabídne pod kapotou dynamických 280 koní (206 kW). Základní benzinová motorizace se pyšní 125 koni (92 kW). Ta jako jediná nebude prodávána s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Výkonové spektrum naftových agregátů sahá od 120 koní (88 kW) do 190 koní (140 kW). Vybrané motorizace pak budou k dostání s pohonem všech kol na bázi spojky Haldex 5. generace.

Třetí generace Superbu se začne prodávat v červnu. Od roku 2001, kdy představuje vrchol nabídky modelové palety značky, se obou předešlých generací prodalo více než 700 tisíc kusů.

autor: msk
Spustit audio