Pojišťovny se přizpůsobují českému vozovému parku a nabízejí "malé" pojistky pro starší auta

14. květen 2018 12:04

V Česku jezdí jedny z nejstarších aut v Evropě, na silnicích jsou podle Svazu dovozců automobilů v průměru skoro 15 let. Majitelé ojetin často nemají zájem o drahá havarijní pojištění, a když zaviní nehodu, platí si opravy na svém autě sami. Pojišťovny se stárnoucím autům snaží přizpůsobit a začaly nabízet tzv. malá havarijní pojištění.

„Teď jsem si to tady odřela o sloupek, protože jsem si ho nevšimla a je tu málo místa na zaparkování. To bude můj muž moc rád,“ říká mi s nadhledem přímo na parkovišti u pražské nemocnice IKEM Pavla ze Středočeského kraje. Na svém asi 14 let starém černém autě si odřela část předních dveří.

Od sjednání havarijního pojištění ji před lety odradila vysoká cena, kterou by musela platit. „Vždy mi bylo řečeno, že je to částka v řádech tisíců korun a na to, že já jezdím jednu nebo dvě trasy, pořád dokola, tak se mi to za to nechce dávat.“

Čtěte také

Průměrné stáří českého vozového parku je stále okolo 15 let. Některé tuzemské pojišťovny nově nabízejí zákazníkům speciální havarijní pojištění pro stará auta. Jednou z nich je i Česká podnikatelská pojišťovna, říká mluvčí Renata Čapková: „Sjednáme si k povinnému ručení s pojistnými limity 10 nebo 20 tisíc korun. Tím mohou řidiči pokrýt drobnější poškození svého vozu. Cena oproti běžnému havarijnímu pojištění příznivěji.“

Nejlevnější roční pojistka vyjde na necelých 400 korun. Podobné služby pro stará auta nabízí třeba i ČSOB nebo Česká pojišťovna. Pojištění ale nesmí přesáhnout tržní cenu auta, vysvětluje její mluvčí Ivana Buriánková: „Pojištění kryje rizika havárie, živelné škody, samozřejmě odcizení limit toho pojištění si klient může zvolit sám. Může to být například 60, 80, 100 tisíc a podobně.“

Havarijní pojištění ale ze zákona povinné není. Každý majitel vozidla musí mít sjednané pouze povinné ručení.

autor: hbc
Spustit audio