Toyota: nová generace hybridního modelu Prius slibuje nízkou spotřebu

18. únor 2016 13:20

Emisní kauza koncernu Volkswagen mění automobilový svět. Výrobci se předhánějí v prohlášeních, kolik modelů budou nabízet jako elektromobily, nebo kdy nabídnou hybridní auto. Tedy vůz, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem. Průkopníkem této technologie byla před osmnácti lety japonská Toyota, která přišla s modelem Prius. Po celém světě se ho prodalo přes tři a půl miliónu kusů. Teď přichází s novou generací, kterou mezi prvními evropskými novináři vyzkoušel náš reportér.

Hybridní auto, jako Toyota Prius, je zajímavé hlavně tím, že má nižší spotřebu. Konstruktéři nového priusu slibují spotřebu okolo tří litrů. S Martinem Freiem z časopisu Svět motorů ale tipujeme, že to bude spíš pět litrů, maximálně bychom se mohli dostat pod čtyři litry, to už by bylo ovšem spíš zázrak.

Čtěte také

Popojíždíme ulicemi Valencie, průměrná spotřeba už nám stoupla téměř na šest litrů, ale my se těšíme na úseky, kde bude rovina, a kde budeme moct ušetřit. Zamýšlíme se nad konkurencí Toyoty Prius.

Toyota Prius na představení ve Valencii

„Dneska buď dominují čisté elektromobily jako je Nissan Leaf nebo plug-in hybrid jako je VW Golf GTE. Čistě hybridní jsou velká auta jako Mercedes třídy E, Audi Q5 a nejnověji Ford Mondeo,“ popisuje Martin Frei a dodává, jak vlastně funguje hybridní pohon.

„Myslím, že hodně lidí si představuje, že se střídá – chvíli jede na benzín a chvíli na elektřinu. Ve skutečnosti je to naopak. Ty dva motory si pomáhají, protože každý umí něco jiného. Elektromotor prodlužuje tomu benzínovému převody, takže se benzínový motor stále točí pomalu a tím se šetří benzín,“ vysvětluje.

Toyota Prius

Spotřeba by mohla být nižší

Po 57kilometrovém úseku jsme dorazili do cíle, spotřebu máme 4,6 litru. „Řekl bych, že jsme se pěkně courali, a vzhledem k tomu by spotřeba mohla být nižší. Mimochodem počítač nám ukazuje průměrnou rychlost 63 km/h.“

Toyota Prius
autor: jař
Spustit audio