V modernizovaných úsecích dálnice D1 na řidiče v následujících měsících nečekají žádné změny

8. duben 2014 13:20

V modernizovaných úsecích dálnice D1 se pro řidiče až do července nic měnit nebude. Budou jezdit po polovině dálnice ve dvou jízdních pruzích v obou směrech s tím, že se budou vyrovnávat s jízdou ve velmi úzkém jízdním pruhu mezi svodidly po levé ruce a kamióny pro pravé. Stavbaři na druhé polovině dálnice ale mají napilno, jak jsme se přesvědčili na vlastní oči.

Stojíme na modernizovaném úseku dálnice D1 přímo ve stavbě na úseku Loket - Hořice. Za uplynulý týden tady zmizel kompletní povrch do hloubky 30 centimetrů a je tady se mnou Ivan Čásenský z Ředitelství silnic a dálnic, co se tady v modernizovaném úseku bude dít dál? „Nyní dojde k odebrání cementové stabilizace do hloubky 12 centimetrů a následně dojde k promísení recyklačními frézami a vylepšení zhruba 10 centimetrů stabilizační vrstvy a následně začne pokládka nové 12centimetrové vrstvy nové stabilizace obohacené kamenivem a cementem.“

Čtěte také

Dálnice v tomto úseku se tedy začne stavět znova zhruba v průběhu května. Potrvá to do července. Co úsek číslo pět: Psáře - Šternov? „Úsek teď má zhruba týdenní zpoždění, časy budou zhruba podobné. Jediná nevýhoda na úseku pět je, že povrch je zde cementobetonový. Bude se tedy rozbíjet takzvanými gylotýnami a odtěžení povrchu bude trošku komplikovanější a nepůjde tak rychle jako na úseku devět.“

Když se podíváme ještě na úsek číslo 14 u Jihlavy, tam má řada řidičů problém s tím, že nemůžou najet ve směru na Brno. Obdobné je to i tady u Lokte, kde se nedá na Brno najet a musí se jet deset kilometrů zpátky na Prahu. Pro řidiče se tam nic nezmění, ale co se tam bude dít? „Musí to vydržet. Objízdnou trasu jsme nějakým způsobem nestanovovali, nicméně na úseku 14 probíhají práce s odstranění cementobetonového krytu. Práce jsou o něco pomaleji, než zde na úseku devět, protože je tam cementobetonový kryt. Odtěženo by mělo být zhruba 30 centimetrů do konce týdne.“

autor: pgj
Spustit audio