V Rakousku hrozí vysoké pokuty. Třeba za zablokování dopravy zaplatíte až 150 tisíc korun

16. leden 2015 13:20

10 tisíc korun je v České republice maximální pokuta za překročení rychlosti. Řidič ji dostane v případě, že pojede v obci o 40 km/h rychleji než je povoleno a mimo obec o více než 50 km/h. V Rakousku za takhle rychlou jízdu policisté dávají pokutu šestkrát vyšší.

„V Rakousku nám hrozí za překročení povolených limitů rychlosti pokuta v rozmezí od 20 až do 2180 Eur. A v případě, že je to o 30 a více kilometrů, tak i tříměsíční zákaz řízení,“ varuje Igor Sirota z ÚAMK.

Mezi nejčastější přestupky po nedodržování rychlosti patří u nás nepoutání se pásy a telefonování za jízdy bez handsfree, pokuta je za to do dvou tisíc korun v Česku, v Rakousku je to podobné. „Zde se pohybují pokuty v rozmezí kolem 72 Euro, ale může to být i více. To znamená za situace, kdy policista určí, že jste ohrozil někoho dalšího. Ale běžně je to 72 Euro,“ říká Sirota.

Čtěte také

Podle Petra Vomáčky se nám pak může prodražit i kochání se krásou rakouské krajiny. „Pokud zastavíme a potřebujeme si třeba vyfotit krásnou krajinu, tak hrozí pokuta, pokud způsobíme problémy v plynulosti nebo bezpečnosti provozu – až 2180 Euro v tom nejhorším případě. A pokud i zablokujeme nějaké vozidlo IZS, tak se pokuta opět šplhá do vysokých částek a hrozí nám na místě, ne že se pošle do České republiky.“

Řetězy s sebou

Nutnou výbavou do horských oblastí jsou sněhové řetězy. U auta s pohonem všech kol si musíme dát pozor na to, jestli jeho výrobce nenařizuje použití řetězů na obou hnaných nápravách. „Pokud opravdu sněhové řetězy nemáme a zablokujeme komunikaci podobně jako kamióny u nás v Česku, hrozí nám pokuta až pět tisíc Euro. Většinou se to opravdu pokutuje, protože se odtamtud nedostaneme, jsem uvěznění a policisté nás pokutují.“

Čtěte také

Málokdo u sebe má dva nebo i oněch zmíněných pět tisíc Eur. Policisté jsou ale nekompromisní. „V tomto případě rakouská policie postupuje obvykle tak, že zabaví nějaký předmět nebo část vozidla – dříve to byla třeba autorádia, dnes to může být navigace nebo podobné předměty, které mají přibližně tuto hodnotu. Stanou se potom takovou zálohou toho, že pokutu uhradíte,“ popisuje Igor Sirota, který připomíná, že na rakouských dálnicích a v tunelech pro letošní rok přibylo radarů.

autor: pgj
Spustit audio