Velká cena Zelené vlny přilákala nové Zpravodaje. Vítězové se svezli závodním autem

25. říjen 2015 11:31

Potřetí za sebou Zelená vlna uzavřela motoristickou sezónu na brněnském Masarykově okruhu. Po projektu Parkuj jako člověk, loňské oslavě 40 let vysílání tentokrát zveme posluchače na Velkou cenu Zelené vlny. A je samozřejmé, že všechno, co se na Automotodromu o víkendu dělo, se týká aut. Loučení s motoristickou sezónou na Masarykově okruhu přilákalo několik tisíc lidí.

Dobrý sluch, zručnost i přesný odhad – tak to všechno museli prokázat naši dopravní zpravodajové na Velká ceně Zelené vlny. Na Masarykův okruh v neděli 25. října dorazili v hojném počtu a naše disciplíny je poněkud zaskočily.

„Měl jsem problém s tím tankem, neočekával jsem, že tady budete něco takového mít.“ Naštěstí jenom ve zvuku, ale jak přiznává tento pán, není jednoduché jen podle sluchu poznat, o jaké dopravní prostředek vlastně jde. „A ještě trabant, ten mi slečna také lehounce napověděla, ale byl jsem spokojený, je to zajímavá zkušenost.“

O trenažér F1 byl zájem

Přímo fronta se stála před naší druhou soutěžní disciplínou – trenažér F1. „Ze začátku to bylo těžké, ale potom jsem se do toho dostal a šlo to. Je to opravdu jako auto, a jestli máte nějaké zkušenosti se závoděním, oceníte je, akorát neumím odhadnout 50 km/h.“ Předjímal starší pán závěrečnou disciplínu pro zpravodaje Zelené vlny, ke které zvala kolegyně Petra Škarková.

„Třikrát objedete tento okruh, tady dejte pozor, protože to už je protisměr. Tam vzadu stojí policisté, mají radar a vy musíte dosáhnout co nejpřesněji k rychlosti 50 kilometrů v hodině. Samozřejmě máte překrytý tachometr a také otáčkoměr,“ vysvětluje Petra Škarková jednomu ze soutěžících.

"Padesátka naslepo" - zakrytý tachometr

Informace si Petra s policistou u radaru předávali pomocí policejních vysílaček. „Tak prosím tě, napiš si 43.“

Kdo jel na dvojku, měl šanci

Z padesátky startujících pouze čtyři jeli přesně 50 kilometrů v hodině, včetně absolutního vítěze Milana Drbala z Pelhřimova. „Byly tam nějaké názory, že se má jet na trojku. Já tam nechal dvojku, říkal jsem si, že by to takhle mělo být a ono to vyšlo. Byla to náhoda,“ popisuje jízdu v autě se zakrytým tachometrem Milan Drbal.

Meření rychlosti radarem - disciplína "padesátka naslepo"

Zelená vlna navíc získala i nové dopravní zpravodaje. „Jsme velmi spokojeni, protože akce přilákala i třicítku nových dopravních zpravodajů, kteří budou dávat dopravní informace. Takže za Zelenou vlnu palec nahoru,“ říká vedoucí redaktor Zelené vlny Jan Říha.

Trenažér nárazu rychlosti by měl vyzkoušet každý

Velký zájem byl i o svezení po Masarykově okruhu vlastním autem nebo o trenažer nárazu ve stánku Besipu, který podle jeho vedoucího Martina Faráře simuluje nehodu ve třicetikilometrové rychlosti. „Sice se říká, že dneska lidé už chápou, že je normální se v autě poutat. Nicméně statistiky to neříkají tak přesvědčivě, protože celá třetina cestujících v osobních vozidlech zahynula, neměli na sobě pásy,“ upozorňuje Martin Farář.

Předvedli se i cestáři

Své umění na Masarykově okruhu předvedli i silničáři jihomoravského kraje. V jízdě zručnosti se utkali v tzv. cestářském rodeu. Těsně před jeho cílem čekala čtyřnásobného vítěze cestářského rodea Karla Konečného z Veselí nad Moravou nejtěžší úkol, zastavit pravým kolem sypače s radlicí na žlutém obdélníku, zvládl to perfektně, stejně jako mnohokrát v zimě. „Protože na silnicích jsou zaparkovaná auta třeba i na obou stranách, člověk projíždí na 5 centimetrů a nesmí nic zničit,“ popisuje Karel Konečný.“

autor: evk
Spustit audio