Autobazar: Renault Laguna II - bezpečí vs. nespolehlivost

29. června  2010 v 13:00  
čelní pohled - Foto:  Renault

čelní pohledFoto:  Renault

To auto se mělo stát přelomovým modelem francouzské automobilky Renault. A nakonec se i stalo. Alespoň co se týká bezpečnosti. Jako první totiž získalo v náročných nárazových testech EURO NCAP pět hvězdiček. Jinak to však i přes použití moderní techniky žádný prodejní trhák nebyl. Elegantní Renault Laguna předposlední generace prostě nenaplnil očekávání svých tvůrců.

Nebyl to dobrý start. Když začátkem roku 2001 laguna druhé generace vstoupila na trh, designem i výbavou přitáhla spoustu zákazníků. Ti však brzy po koupi museli řešit časté poruchy. Odtud pochází špatná pověst, kterou se i přes postupné zvyšování kvality a spolehlivosti už zlepšit nepovedlo. 

zpětný pohled - Foto:  Renault

zpětný pohledFoto:  Renault

Přestože ve střední třídě bývají oblíbené čtyřdveřové limuzíny, tedy modely v karosářské variantě sedan, laguna druhé generace byla nabízena jako pětidveřový liftback a rodinné kombi. Omlazení vzhledu i technického vylepšení se dočkala při faceliftu v roce 2005. Současná třetí generace štafetu od druhé převzala v roce 2007. 

„I přes nelichotivou pověst je laguna v autobazarech poměrně vyhledávaná. Je to i díky velkému výběru různých verzí. U vozidel z posledních let výroby navíc výrazně stoupla spolehlivost,“ říká Petr Barták ze znaleckého ústavu IBS Expert a doporučuje pořizovat vozy až po faceliftu. 

interiér - palubní deska - Foto:  Renault

interiér - palubní deskaFoto:  Renault

Znalce francouzských vozů nepřekvapí, že má laguna komfortní nastavení podvozku a také poměrně měkké sedačky, ze kterých mohou na delších cestách bolet záda. Mezi jejími opakujícími se závadami najdeme mimo jiných i poddimenzovaná přední ramena nápravy. Kolem padesáti tisíc kilometrů dochází k poruchám na turbodmychadlech. Repasované turbodmychadlo lze pořídit kolem 25 tisíc korun. Další závady se vyskytují v podobě vadného podsvíceného panelu klimatizace, rezonujících uvolněných tepelných štítů výfukového potrubí a opotřebených předních ramen kol. Objevují se závady manuální převodovky, obzvlášť ve verzi 1,9 dCi. V neposlední řadě jsou problémy s kartami na otevírání vozu,“ dodává znalec ojetých vozů Jan Kupec. 

Za šestiletý modelový život se pod kapotou laguny objevilo celkem 15 motorů, z toho osm dieselů. Z benzínových nedoporučujeme dvoulitr s označením IDE, který je velmi citlivý na kvalitu paliva. Automobilka Renault nabídla i sportovní verzi laguny označenou GT s benzínovým motorem 2,0 T 16V s výkonem 150 kilowattů nebo s dieselovým dvoulitrem o výkonu 125 kilowattů. U naftových agregátů se orientujte na mladší ročníky, protože ty starší trpěly celkem častými závadami. 

zpětný pohled - Foto:  Renault

zpětný pohledFoto:  Renault

Orientační ceny Renaultu Laguna druhé generace v českých autobazarech se pohybují od 80 do 240 tisíc korun. Jaké jsou ceny náhradních dílů pro předposlední lagunu? „Přední nárazník stojí 4.334 korun, přední světlomet v xenonovém provedení 11.552 korun a za poslední díl výfuku zaplatíte 3.636 korun. Jsou to ceny neoriginálních náhradních dílů bez DPH,“ uzavírá Jan Kupec. 

Historie pohonných jednotek a karosářských variant:
2000 představení modelu, karoserie liftback a kombi
2001 začátek prodeje, motory 1.6 16V - 79 kW
- 1.8 16V - 88 kW
- 2.0 16V IDE - 103 kW
- 3.0 V6 24V - 152 kW
- 1.9 dCi - 74 kW
- 1.9 dCi - 88 kW
2002 2.0 16V - 99 kW
- 2.2 dCi - 110 kW
2003 2.0 T 16V - 120 kW
2005 facelift modelu, nové motory 1.6 16V - 82 kW
- 2.0 T 16V - 125 kW
- 2.0 T 16V - 150 kW
- 1.9 dCi - 68 kW
- 1.9 dCi - 81 kW
- 1.9 dCi - 96 kW
- 2.0 dCi - 110 kW
- 2.0 dCi - 127 kW
2007 ukončení výroby, nahrazení prodejně nepříliš úspěšnou třetí generací laguny 

Klady a zápory vozidla:
+ pro vyznavače pohodlí komfortně nastavené odpružení a měkká sedadla
+ výborná pasivní bezpečnost
+ široká nabídka motorizací a v době uvedení povedené vznětové motory
+ luxusní prvky výbavy 

- vozidla z prvních let výroby jsou výrazně nespolehlivá
- nepřesné řízení a řazení
- vzhledem k použitým materiálům drahé opravy po havárii 

Orientační ceny platné v době zveřejnění jsou uváděny v tisících korun. 

2001200220032004200520062007
1,6 16V7985105115149179195
1,8 16V7989109119155
2,0 16V109119125165175179
2,0 T 16V119159169229
3,0 V683858999
1,9 dCi - 74 kW89109115
1,9 dCi - 81 kW145169179
1,9 dCi - 88 kW8999115129135179185
2,0 dCi - 110 kW198210
2,2 dCi - 110 kW119125135139239
Autor:  Jan Říha  (jař)

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 8. dubna  2017 v 08:15       rubrika: Testy

    Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

    Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího...

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  D1, mezi km 261.6 a 258.6, ve směru Praha, práce na silnici, zúžení vozovky na jeden jízdní pruh, Od 25.04.2019 05:00 Do 18.05.2019 23:59, do 27.4. 2019 příprava dopravního omezení v režimu 1/1. Poté ...
  D5, mezi km 142.6 a 142, ve směru Praha, práce na silnici, zúžení vozovky na jeden jízdní pruh, Od 25.04.2019 07:59 Do 25.04.2019 10:00, údržba a opravy CB vozovek, uzavřen pravý a střední JP, zdroj: ...
  D5, mezi km 41 a 46, ve směru Rozvadov, pomalu jedoucí vozidlo údržby, neprůjezdná zpevněná krajnice (odstavný pruh), Od 25.04.2019 07:55 Do 25.04.2019 17:00, monitoring kanalizace, údržba podzemní části ...

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2019 Český rozhlas