Nové Audi A4 otvíralo sezónu ve Špindlerově Mlýně - první jízdní dojmy

17. prosince  2015 v 13:50  
Audi A4 guattro - Foto:  Audi

Audi A4 guattroFoto:  Audi

Automobilka Audi je známá partnerstvím se zimními sporty. Podporuje například Světový pohár ve sjezdovém lyžování, ale i konkrétní lyžařská střediska. V České republice je to už od roku 2009 Špindlerův Mlýn s pěti lanovkami, jedenácti vleky, třemi snowparky a pětadvaceti kilometry sjezdovek. Ve Svatém Petru aktuálně zprovoznili pro nadcházející sezónu novou šestisedačkovou lanovku s vyhříváním. A právě ve „Špindlu“ se české zastoupení automobilky Audi rozhodlo představit českým novinářům novou á-čtyřku při zahájení sezóny nejznámějšího českého horského střediska.

Víkendový Ski opening 2015/2016 přitahoval do Špindlerova Mlýna nedočkavé lyžaře nejen zvýhodněnými cenami permanentek, ale i nenadálou páteční noční nadílkou přírodního sněhu. Tahákem byla taky domácí premiéra už čtvrté generace auta střední třídy se čtyřmi kruhy ve znaku s tradičním označením A4. Novinka, která byla před pár dny potvrzena jako finalista prestižní evropské ankety Car of The Year 2016 (COTY), je pochopitelně nabízena také ve verzi s pohonem všech kol quattro. Takže horské zasněžené prostředí bylo pro její testování ideálním místem. 

Moderní technické prvky 

Audi A4 guattro - Foto:  Audi

Audi A4 guattroFoto:  Audi

Na první pohled nejde v případě á-čtyřky o velkou změnu. Ovšem její technicistní vnější design klame. Novinka je kompletně přepracovaná a v interiéru nezůstal kámen na kameni. A váha šla taky výrazně dolů. To hlavní ale poznáte při řízení vozu. Audi A4 totiž dostalo spoustu moderních technických prvků v této třídě vozů dosud nevídaných. Auto má například inteligentní adaptivní tempomat, který tahá data z navigačního systému. Takže rychlost přizpůsobuje nejen provozu okolo, ale i rychlostním limitům podle místa, kde se zrovna pohybujete. 

Na rozbitých silnicích okolo Špindlerova Mlýna se ukázaly přednosti podvozku nové á-čtyřky. Je tichý, výborně žehlí nerovnosti, obzvlášť když si otočným ovladačem MMI navolíte místo sportovního naladění tlumičů komfortní. Stabilitu auta v zatáčkách podporují nízké těžiště i „osekaná“ váha auta. Tuhost karoserie širší o dva centimetry než u předchůdkyně jsme si ověřili velmi rychle při vymetení mnoha děr na okreskách okolo Špindlu. Ale když jsme se dostali na hladkou státovku, získali jsme z á-čtyřky nejsilnější dojem v podobě pocitu lehkosti jízdy, ať už jde o benzínové nebo naftové motory. Přestože nejsem příznivcem automatických převodovek, do benzínových verzí Audi A4 se sedmistupňový S tronic vysloveně hodí. Jeho alternativou je manuální šestistupňová převodovka a v případě nejsilnější naftové verze 3,0 TDI quattro i osmistupňový tiptronic. 

Čtěte také: Test: Nissan X-Trail 1.6 DIG-T - z hranatého horala silničním 'fešákem'

Audi A4 guattro - Foto:  Audi

Audi A4 guattroFoto:  Audi

Klasikou pro Audi A4 ale v mém vidění zůstává motor 2,0 TDI, který jsme v okolí Špindlerova Mlýna proháněli. Klidný, výkonný a zároveň úsporný, ať už jde o slabší variantu s výkonem 110 kilowatů nebo silnější 140 kilowatů. I s tou první dokáže á-čtyřka zrychlit z nuly na stovku v případě limuzíny pod devět sekund a přitom má kombinovanou spotřebu okolo čtyř litrů. (kombi 9,2 sekundy a 4,2) První jízdní dojmy z nového Audi A4 potvrdili oprávněnost nominace tohoto vozu mezi finalisty evropské ankety Car of The Year 2016. Šlo ale jen o první ochutnávku vozu, který bude mít naše redakce právě v motorizaci 2,0 TDI v únoru na týdenní test. Tam bude čas i na odhalení slabin vozu. Když už jsme totiž byli ve „Špindlu“ a ležel tam na sjezdovkách čerstvý sníh, volant jsme vyměnili za čerstvě nabroušené lyže a vyhřívanou sedačku nové lanovky ve Svatém Petru. 

Autor:  Jan Říha  (jař)
Pořad: Zelená vlna  |  Stanice: ČRo Radiožurnál
Čas vysílání: pondělí–neděle 24 hodin denně | celý den každých 30 minut, ve špičkách každých 15 minut, při mimořádných událostech okamžitě  
 

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 8. dubna  2017 v 08:15       rubrika: Testy

    Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

    Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího...

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  D8 EXIT 1 směr Praha, vjezd na dálnici uzavřen, práce na silnici, Od 22.09.2018 06:00 Do 23.09.2018 20:00, akce „D8 – oprava vozovky v km 5,151 až -2,248 L (etapa 4b – doplnění)“. Objízdná trasa za za ...
  D8 EXIT 1 směr Praha, výjezd z dálnice uzavřen, práce na silnici, Od 22.09.2018 06:00 Do 23.09.2018 20:00, akce „D8 – oprava vozovky v km 5,151 až -2,248 L (etapa 4b – doplnění)“. Objízdná trasa za uzavřenou ...
  Od 22.9.2018 02:40 do 04:45; v ulici Pražská v obci Letovice okres Blansko; nehoda; 2 havarovaná vozidla; překážka na vozovce, průjezd se zvýšenou opatrností; 2 x OA bez zranění.

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas