Omlazené Mitsubishi Outlander chce trápit Škodu Kodiaq

9. března  2017 v 14:06  
Mitsubishi Outlander 2017 - Foto:  Mitsubishi

Mitsubishi Outlander 2017Foto:  Mitsubishi

Rok 2017 má být na českém trhu rokem nového SUV modelu mladoboleslavské automobilky nazvaného Kodiaq. Mezi jeho hlavní konkurenty patří úspěšné Mitsubishi Outlander, které je mimochodem nejprodávanějším autem se třemi diamanty ve znaku v Evropě. Obě auta spojuje prostorný interiér včetně možnosti sedmimístné verze.

Přestože současný Outlander třetí generace je technicky vzato autem z roku 2012, stále je v kurzu. Japonci totiž tento model pravidelně opečovávají a hýčkají facelifty a technickými inovacemi. Verze 2017 má připomenout i stoleté výročí založení automobilky Mitsubishi. Výrazný vnější design Outlanderu podtrhuje dynamická příď s vysokým podílem chromovaných ploch včetně názvu modelu na kapotě nad maskou chladiče. Kosmetickými změnami prošla i záď, které ale zůstaly čisté líbivé linie. Novinka se zbavila antény na střeše, příjem rádia teď zajišťuje takzvaná „žraločí ploutev“, kterou nemusíte řešit před vjezdem do myčky. 

Mitsubishi Outlander 2017 - Foto:  Mitsubishi

Mitsubishi Outlander 2017Foto:  Mitsubishi

Lehké omlazení se projevilo také v interiéru. Ten potěší prostorností, ergonomickou propracovaností a přehledností. Právě na zastaralejším designovém zpracování je ale nejvíc znát modelový věk vozu. Prakticky smýšlejícího řidiče ale přesvědčí hlavně technické novinky. V Outlanderu 2017 už nehledejte klasickou páku ruční brzdy. Nahradilo jí tlačítko elektrické parkovací brzdy s automatickou aktivací i deaktivací. Při představení novinky v okolí rakouského horského střediska Saalbach jsme při ranním startování ocenili i novou možnost vyhřívat elektricky přední sklo i část volantu. 

Radary i kamera pro vyšší bezpečí 

Nový Outlander využívá dva radary v zadním nárazníku. Umí tak nejen upozorňovat na rychlejší auta v mrtvém úhlu přijíždějící zezadu, ale zvládne také varovat řidiče při couvání z příčné řady zaparkovaných aut před projíždějícími vozy z obou stran. Zdokonalen byl i protikolizní systém, který nově kromě radaru využívá i kameru. Díky ní auto umí nejen rozeznávat chodce a další překážky, ale zvládne upozornit na nechtěné opouštění jízdního pruhu i přepínat mezi tlumenými a dálkovými světly. 

Mitsubishi Outlander 2017 - Foto:  Mitsubishi

Mitsubishi Outlander 2017Foto:  Mitsubishi

Japonští inženýři mysleli i na situace, kdy při parkování omylem zařadíte zpátečku místo jedničky, a naopak, případně neadekvátně silně sešlápnete plynový pedál. S pomocí parkovacích senzorů Outlander spustí funkci „redukce akcelerace“, aby auto nenarazilo do překážky před či za ním. 

Motorová nabídka zůstává 

Zatímco Kodiaq má v nabídce čtyři výkonové verze motorů rozdělené půl na půl mezi benzínové a naftové agregáty (1.4 TSI 110 kW, 2.0 TSI 132 kW, 2.0 TDI 110 kW a 2.0 TDI 140 kW), Mitsubishi Oulander nabízí tři. Jednu zážehovou o objemu dva litry s výkonem 110 kilowatů (150 koní) a dvě vznětové z objemu 2,2 DI-D o výkonu 110 a 132 kilowaty (150 a 180 koní). Konkurenční výhodou Outlanderu oproti Kodiaqu je i ekologická plug-in hybridní varianta PHEV s benzínovým motorem 2,0 MIVEC 89 kW (120 koní) a dvěma elektromotory 2x60 kW (82 koní). 

Mitsubishi Outlander 2017 - Foto:  Mitsubishi

Mitsubishi Outlander 2017Foto:  Mitsubishi

Při cestě do Rakouska a zpět jsme ovšem proklepli Outlander se silnějším dieselem 2,2 a automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Auto není žádná raketa, ale na pohodovou a bezpečnou jízdu s akcelerací pro snadné předjíždění rozhodně stačí. Ani řazení automatu se nedá označit za bleskové, nicméně převodovka pracuje hladce, logicky a podle svého tempa. A při pohledu na modernizovaný barevný displej palubního i úsporně, protože průměrná spotřeba se ustálila na velmi slušných sedmi litrech na sto kilometrů. 

Prostorné japonské pojetí SUV 

Modernizace Outlanderu prodloužila jeho modelový život a dala mu možnost poprat se úspěšně i s novou silnou konkurencí v podobě Škody Kodiaq. Je k tomu vybaven příkladnou prostorností interiéru, ale i variabilitou hlavně díky sedmi sedačkám a posuvné zadní lavici s polohovatelným opěradlem ve druhé řadě. Bonusem je spolehlivost a úspornost modelu. A co za to? Nejlevnější diesel se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol, o které bude na českém trhu zájem především, stojí 753 850 korun. Kodiaq podstřeluje tuto nabídku bezmála o třicet tisíc (722 900 Kč za nejlevnější naftovou verzi 2.0 TDI Active 110 kW 4x4). 

Autor:  Jan Říha  (jař)
 

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 8. dubna  2017 v 08:15       rubrika: Testy

    Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

    Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího...

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     

Na jakých stanicích vysíláme?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  D0, mezi km 11.7 a 13.4, ve směru Ruzyně - D7, práce na silnici, levý jízdní pruh uzavřen, Od 24.05.2017 01:08 Do 24.05.2017 05:08
  Od 24.5.2017 00:50 do 02:55; na silnici 568 u obce Březno okres Chomutov; nehoda; havarované vozidlo; havárie OA, bez zranění.
  D1, mezi km 241 a 250, ve směru Bohumín – PL, pomalu jedoucí vozidlo údržby, zpevněná krajnice (odstavný pruh) uzavřená, Od 24.05.2017 07:00 Do 24.05.2017 12:30, , sekání trávy a údržba travních porostů, ...

Speciály

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace