Premiéra Mitsubishi L200 5. generace - Po stopách Portugalské rallye

19. října  2015 v 13:44  
Mitsubishi L200 - Foto:  Mitsubishi

Mitsubishi L200Foto:  Mitsubishi

Japonská automobilka tří červených diamantů představila novou generaci pick-upu L200 na jaře na Autosalonu v Ženevě. Evropští novináři si ho mohli při prvních jízdních testech osahat na podzim v okolí portugalského Porta. Testování okořenily i prašné cesty po kopcích známé z mistrovství světa v rallye. Byli jsme u toho.

El-dvoustovka patří do výrobního programu Mitsubishi od roku 1978. Z výrobního pásu od té doby sjely víc než 4 milióny kusů, z toho přes 400 tisíc jich stále jezdí po evropských silnicích. Mimochodem, mimo Evropu se tohle auto může jmenovat taky Triton nebo Strada. Už od třetí generace se L200 vyrábí v závodě v Thajsku. Mitsubishi chce s novou generací zvýšit odbyt ze 130 tisíc aut ročně až na 200 tisíc. Největší zájem o L200 mají v Evropě Britové, Turci, Francouzi a Němci. 

Styl, pohodlí, odolnost 

Vývoj páté generace el-dvoustovky zvládli konstruktéři za dva a půl roku. Zadání dostali jasné: vyšší stylovost, pohodlí, lepší jízdní vlastnosti, bohatší výbava a dlouhodobá odolnost. Design nové generace vychází z úspěchu té předešlé. Není divu, L200 působila v porovnání s konkurencí mladistvějším a dynamičtějším dojmem na úkor dojmu robustnosti celého auta. I proto může taky nová generace přijít s velmi příznivým součinitelem odporu vzduchu karoserie mezi pick-upy 0,40 Cx. Její konkurenční výhodou je i rozumná váha vozu, která má vliv na jízdní vlastnosti i spotřebu. 

Mitsubishi L200 - Foto:  Mitsubishi

Mitsubishi L200Foto:  Mitsubishi

To první jsme kvalitně vyzkoušeli na klikatých portugalských silničkách i na trati Portugalské rallye. V obou případech L200 dokázalo, že nepatří k těžkopádným pick-upům. Šotolinové rozbité prašné cesty po kopcích dostatečně prověřily odolnost podvozku i naše sportovní ambice. Přiznám se, že ve mně na chvíli zahořela závodnická touha a jel jsem s L200 na hranici rizika. Čitelné jízdní vlastnosti, o 7 % zvýšená torzní tuhost podvozkového rámu i vylepšený pohon 4x4 nazvaný Super Select 4WD II (s redukční převodovkou a jednoduchým otočným ovladačem z místa řidiče) ale pomáhaly krotit auto tak, aby se „neutrhlo z opratí“. A přitom nabídlo adrenalin odpovídající tomu, že si na závodníka hrajete s pracovním vozem, nikoli se sporťákem. I tak to byla super zábava připomínající nejvíc asi slavnou Rallye Dakar. 

Prostornější 

Pocit z jízdy umocnily i změny v interiéru kabiny. Zlepšil se výhled řidič, prostor mírně nabobtnal nad hlavami i v úrovni ramen cestujících a hlavně pro nohy pasažérů ve druhé řadě. Díky připomínkám majitelů předchozí generace L200 konstruktéři přepracovali i pozici řidiče za volantem, aby byla nejen pohodlnější, ale umožňovala i lepší přehled a zpětnou vazbu na jízdu. Šofér L200 teď jasně vidí přední hranu kapoty. Nové materiály a design vnitřnímu prostoru jednoznačně prospěly.  

Mitsubishi L200 - Foto:  Mitsubishi

Mitsubishi L200Foto:  Mitsubishi

Technické novinky u el-dvoustovky se týkají jak motoru, tak i převodovky. Nově dostává silnější verzi dieselu 2,4 MIVEC s výkonem 154 kilowatů (181 koní) se systémem automatického vypínání AS&G například při zastavení na křižovatkách. K dispozici je i méně výkonná varianta 113 kilowatů (154 koní). Nové jsou manuální šestistupňová a automatická pětistupňová převodovka. Ta už nemusí na výměnu oleje po najetí 80 tisíc kilometrů, protože je bezúdržbová. Interval výměny motorového oleje se zvýšil z 15 na 20 tisíc kilometrů.  

Mitsubishi L200 - Foto:  Mitsubishi

Mitsubishi L200Foto:  Mitsubishi

Nová L200 se přiblížila světu osobních vozů i rozšířením komfortní a bezpečnostní výbavy. Patří do ní teď například kolenní airbag (celkem 7 airbagů), bixenonová světla s LED denním svícením, bezklíčový systém startování i ovládání zámků, zadní parkovací kamera, tempomat s omezovačem rychlosti, dvouzónová automatická klimatizace i „pádla“ řazení automatické převodovky pod volantem. 

Nové Mitsubishi L200 to nemá v konkurenci Volkswagenu Amarok, Nissanu Navara, Fordu Ranger a dalších jednoduché. Pátá generace el-dvoustovky vyráží do boje s velmi dobrou ovladatelností při jízdě, snadnou manévrovatelností v omezeném prostoru (poloměr otáčení pod šest metrů), celkem bohatou základní výbavou i svěžím mladistvým štíhlým designem místo okoukané robustnosti. Disponuje tedy dostatkem účinných zbraní na to, aby si vybojovala úspěch. 

Autor:  Jan Říha  (jař)
Pořad: Zelená vlna  |  Stanice: ČRo Radiožurnál
Čas vysílání: pondělí–neděle 24 hodin denně | celý den každých 30 minut, ve špičkách každých 15 minut, při mimořádných událostech okamžitě  
 

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 8. dubna  2017 v 08:15       rubrika: Testy

    Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

    Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího...

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  Jižní spojka v obci Praha; sjezd Průmyslová směr Barrandovský most, nehoda, Od 21.11.2018 14:50 Do 21.11.2018 16:15, nákladní a osobní vozidlo, bez zranění, na místo PČR
  Od 21.11.2018 15:55 do 17:55; D1 - 5.1km na trase Praha - Říkovice; průjezd se zvýšenou opatrností; hromadná nehoda 2 vozidel; překážka na vozovce, průjezd se zvýšenou opatrností; 2x OA, bez zranění, ...
  Brusnický tunel směr Strahovský tunel, nehoda, Od 21.11.2018 14:45 Do 21.11.2018 16:00, porouchaný kamion v připojovacím pruhu

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas