Premiéra Volkswagenu Tiguan 2. generace - Se šelmou k jezeru a zpátky

5. července  2016 v 10:57  
Volkswagen Tiguan 2. generace - Foto:  Volkswagen

Volkswagen Tiguan 2. generaceFoto:  Volkswagen

Pro evropské automobilky je teď nejdůležitější kategorie takzvaných SUV, tedy aut s image terénních vozů. Zákazníci po nich totiž doslova prahnou, tahle kategorie v Evropě roste nejrychleji. Volkswagen v ní má kromě obrovitého modelu Touareg už devět let i menší Tiguan. Mimochodem jeho jméno vzniklo jako kombinace anglického pojmenování šelem, tedy slov tiger (tygr) a iguana (leguan). My jsme si ho poprvé vyzkoušeli při představení pro české novináře na trase Praha – Mnichov – Tegernsee a zpět.

Pro Volkswagen je nový Tiguan přelomovým modelem. Německá automobilka potřebuje jeho úspěch i kvůli vyrovnávání se s náklady kolem kauzy „Dieselgate“. Podle prvních jízdních dojmů je na něj slušně zaděláno. A to i díky bohaté bezpečnostní výbavě v podobě nejnovějších elektronických asistenčních systémů starajících se o bezpečnost a pohodlí posádky. Ale popořadě. Předchozí první generace Tiguanu s poměrně konzervativním zakulaceným designem dobře prošlapala cestičku. Ročně se jí v průměru prodalo přes tři sta tisíc kusů, což za devět let na trhu znamená 2,8 miliónů Tiguanů brázdících silnice 170 zemí světa. Česká republika si z tohoto koláče ukousla víc než dvanáct tisíc aut. 

Podpora prodeje přes sociální sítě 

Německá automobilka pro razantní nástup nové druhé generace dělá maximum. Prodejní rezervace spustila dlouhé měsíce předtím, než model oficiálně představila. Navíc masivně pracuje s moderními marketingovými nástroji, tedy i se sociálními sítěmi a také s „dočasnými ambasadory“ modelu. Těmi jsou v Česku známé osobnosti popisující zážitky s autem na svých blogách. Tiguan na začátku léta půjčila například zpěvákovi Davidu Kollerovi, herečce Jitce Schneiderové i badmintonistovi Petru Koukalovi. 

Volkswagen Tiguan 2. generace - Foto:  Volkswagen

Volkswagen Tiguan 2. generaceFoto:  Volkswagen

Nový Tiguan má mnohem ostřejší rysy než předchůdce, jeho karoserie povyrostla do délky o šest a do šířky o tři centimetry. V zájmu prostornějšího interiéru konstruktéři zvolili větší rozvor auta. Umožnila jim to nová modulární platforma (podvozek) Volkswagenu MQB, poprvé použitá u SUV modelu. Naše první zkušenosti s autem potvrzují, že uvnitř Tiguanu je teď víc místa. Platforma MQB společně s citlivým vyladěním podvozku daly novince jistější jízdní vlastnosti, což jsme si dostatečně vyzkoušeli na cestě po českých i německých silnicích a dálnicích. Díky adaptivnímu podvozku je můžete měnit stiskem tlačítka v alternativních režimech ECO, comfort, normal, sport, individual a off-road. Otočným kolečkem u řadicí páky pak ještě volíte nastavení pro jízdu v zimě, v terénu nebo na silnici. 

Displej místo budíků 

Volkswagen Tiguan 2. generace - Foto: Jan Říha,  Volkswagen

Volkswagen Tiguan 2. generaceFoto: Jan Říha, Volkswagen

Řidiče Tiguanu 2 praští do očí absence klasických budíků přístrojové části, které nahradil velký barevný displej s vysokým kontrastem. Ten zobrazuje budíky virtuálně, navíc si přístrojovou část a informace na ní zobrazené můžete uzpůsobit podle svých potřeb a vkusu. Vybrané informace jako rychlost, příkazové dopravní značky, šipka navigace a rychlost tempomatu se navíc zrcadlí na sklíčko head-up displeje umístěného v zorném poli čelního skla. Řidič tak nemusí nebezpečně přeostřovat mezi pohledem na silnici a přístrojovkou. 

A když už jsme u bezpečnosti auta, za zmínku stojí i aktivní systém Front Assist využívající radar ke sledování prostoru před autem. Pokud vám například do dráhy vstoupí chodec nebo před vámi prudce zabrzdí jiný vůz, auto řidiče varuje a samo začne brzdit. Mimochodem i při neopatrném couvání při parkování vás Tiguan jistí. Pokud se při couvání přiblížíte autu za vámi „na ránu“, prudce zabrzdí a ušetří vám spoustu zbytečných starostí. Na dálnici umí díky adaptivnímu tempomatu samo zrychlovat a zpomalovat podle provozu před ním, aniž by řidič musel mít v pohotovosti nohu na plynu a brzdě. Tato funkce je dostupná do rychlosti 160 kilometrů v hodině. 

Volkswagen Tiguan 2. generace - Foto:  Volkswagen

Volkswagen Tiguan 2. generaceFoto:  Volkswagen

Půl na půl – tak se dá nazvat nabídka motorů pro nový Tiguan. Pod kapotou může mít čtyři varianty benzínových agregátů a stejný počet naftových verzí. Ty budou žádanější, proto automobilka hned od předprodeje nabízí populární dvoulitrový diesel s výkonem 110 kilowatů (150 koní), pohonem všech kol 4MOTION a dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. (k dispozici je i šestistupňový manuál) Právě verzi tuto s automatem jsme na cestě do Německa a zpět testovali. A ověřili jsme si dostatečnou rezervu výkonu i komfort jízdy podpořený příjemně utlumeným hlukem už beztak celkem tichého naftového motoru a kvalitně naladěným adaptivním podvozkem. V ekologickém režimu ECO jsme dosáhli solidní průměrné spotřeby 6,7 litru nafty na sto kilometrů. 

Autor:  Jan Říha  (jař)
Pořad: Zelená vlna  |  Stanice: ČRo Radiožurnál
Čas vysílání: pondělí–neděle 24 hodin denně | celý den každých 30 minut, ve špičkách každých 15 minut, při mimořádných událostech okamžitě  
 

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 8. dubna  2017 v 08:15       rubrika: Testy

    Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

    Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího...

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  Od 12.11.2018 21:50 do 23:55; na silnici 57 u obce Úvalno okres Bruntál; nehoda; havarované vozidlo; probíhá vyšetřování nehody; OA x Zvěř, bez zranění osob, na místě PČR.
  Od 12.11.2018 21:50 do 13.11.2018 00:55; na silnici 32228 u obce Starý Mateřov okres Pardubice; nehoda; probíhá vyšetřování nehody; kyvadlový provoz jedním jízdním pruhem; Havárie OA do příkopu, se zraněním ...
  Povětrnostní podmínky: silný vítr, D8-88,5

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas