Srovnávací test Pickupů – Souboj Toyoty Hilux, Mitsubishi L200 a Fordu Ranger

27. září  2016 v 12:30  
Srovnali jsme Toyotu Hilux, Ford Ranger a Mitsubishi L200 - Foto:  Ford,  Toyota,  Mitsubishi

Srovnali jsme Toyotu Hilux, Ford Ranger a Mitsubishi L200Foto:  Ford, Toyota, Mitsubishi

Na práci nebo na machrování? Motivace pro pořízení pick-upu mohou být různé. Každopádně jde o robustní nepřehlédnutelná auta, se kterými uděláte nejen dojem, ale i spoustu práce. Jak dopadlo naše srovnání tří takových aut od Toyoty, Mitsubishi a Fordu v provedení Double Cab a automatickou převodovkou?

Podobně jako klasická osobní auta mají dvě řady sedadel, dvoje boční dveře na každé straně a odvezou pět lidí. Místo zavazadelníku ale disponují otevřeným nákladovým prostorem a kvalitním pohonem všech kol. Nejobjemnější (délka 1549 a šířka 1560 mm) a také nejvyšší místo pro náklad má Ford Ranger. (511 mm) Pár centimetrů do délky i šířky chybí oběma japonským pick-upům Hiluxu i L200.  

Kdo je nejhezčí?  

Nejpropracovanější a nejmodernější design dostala Toyota Hilux. Nekomplikované ladné tvary a větší důraz na detail ji prostě na pohled dělají mladší, než vypadá konkurence. Navíc se u ní povedlo vzhled navrhnout tak, aby lahodil i oku náročného evropského zákazníka. Tahle kategorie aut je totiž určena hlavně pro americké trhy, takže často vypadá příliš „americky“. Znát je to hlavně na robustně vypadajícím Fordu Ranger, zatímco Mitsubishi L200 působí ze všech tří aut nejštíhleji.  

Toyota Hilux - Foto:  Toyota

Toyota HiluxFoto:  Toyota

Podobné je to i uvnitř. V Hiluxu vás obklopí moderní interiér s velkou dotykovou obrazovkou navigace, kterou znají třeba majitelé současných modelů Auris. Analogové budíky přístrojové části před řidičem doplňuje vysoce kontrastní přehledný displej palubního počítače. To vše podsvětlené modře. Škoda, že i tady na vás „vybafnou“ klasické digitální hodiny, které vás vrátí do minulého století. Elegantním interiérem se může pochlubit i Ford Ranger vybavený také moderní dotykovou obrazovkou. V přístrojové části mu úplně chybí otáčkoměr. Přestože všechny tři srovnávané vozy mají uvnitř tvrdé plasty, barvou i kvalitou materiálu ční Ford i Toyota nad L200. V ní se budete při pohledu na fádní šedé barvy a viditelně zaslepená tlačítka cítit víc jako v pracovním než v osobním autě. 

Zaměřeno na detaily 

Ford Ranger - Foto:  Ford

Ford RangerFoto:  Ford

Toyota Hilux má uvnitř dostatek odkládacích míst a navíc i dvě prostorné schránky před spolujezdcem. Další slušné místo na schování potřebných věcí najde řidič v prostoru pod loketní opěrkou, kde je k dispozici i klasická elektrická zásuvka 220V/100 W. Na palubní desce ji doplňují dvě autozásuvky 12V a USB vstup. U vyššího navíc pracovního auta posádka ocení bohaté rozmístění madel. Řidič a spolujezdec mohou využít těch na předním sloupku u čelního skla, ale i umístěných na stropě u bočního skla. Ty ostatně nejdeme i pro zadní místa na kraji.

Ani Ford Ranger netrpí malým počtem prostorných míst pro odkládání. Chybí mu v porovnání s Toyotou elektrická zásuvka 220V/100 W, ale i on má 2x USB vstup doplněný LINE-IN vstupem. Podobně jako u Hiluxe můžeme u Rangeru ocenit příjemný malý tříramenný volant. V případě Fordu je na něm až moc ovladačů, což může snižovat pozornost řidiče při jízdě. Mitsubishi L200 disponuje na palubní desce jen jedním USB vstupem. Počtem a prostorností odkládacích míst patří k průměru. Na rozdíl od konkurentů v něm budete ještě startovat klasickým otočením klíčku v zapalování místo zmáčknutí tlačítka.  

Co je v ceně 

Mitsubishi L200 - Foto:  Mitsubishi

Mitsubishi L200Foto:  Mitsubishi

Testované pick-upy se cenou pohybují okolo milionu korun. Nejlevnější Mitsubishi L200 2,4 DI-D Intense s ceníkovou cenou 929 000 korun má ve výbavě zadní parkovací kameru, tempomat s omezovačem rychlosti a ovládáním na volantu, automatickou klimatizaci i systém varování před opuštěním jízdního pruhu. Dražší Ford Ranger Limited 3,2 TDCi za 1 113 079 korun s jinak srovnatelnou výbavou má jen zadní parkovací zvukové senzory bez přenosu obrazu. Trojlístek podobně vybavených pick-upů doplňuje Toyota Hilux Active 2,4 D-4D s cenovkou 959 530 Kč, která nabízí klimatizaci jen s manuálním ovládáním, kompenzuje to ale vyhříváním předních sedadel.  

Všechny tři srovnávané vozy potvrzují svou univerzálnost a pracovní původ v možnosti upravit pohon auta pro výlety mimo zpevněné silnice. Každý má uzávěrku diferenciálu pro těžký terén i volbu pohonu dvou nebo čtyř kol. Koncepce ovládání odpovídá modernímu pojetí v podobě otočného ovladače u řadící páky. Schopnost všech brodit se „bahnem pro tanky“ je v zásadě podobná. Řidiči Fordu a Toyoty ocení asistenty pro rozjezd i sjezd z kopce. Mitsubishi má jen první jmenovaný systém. 

Toyota Hilux - Foto:  Toyota

Toyota HiluxFoto:  Toyota

Za volantem 

Pohodlné kvalitní sedačky, prostornost v kabině a přehledná přístrojová část, tím se může pochlubit celý trojlístek testovaných pick-upů. Nicméně nejpříjemnější posez si asi bude pochvalovat řidič L200. Díky pozici sedačky se může cítit téměř jako v osobním autě, přičemž má dobrý přehled o dění okolo auta. Potrápí ho ale zastaralé ovládání palubního počítače, které zajišťuje otočná tyčinka přímo u budíků přístrojového části schovaná za volantem. Přepnutí na nový údaj se tak stává poměrně problematickou záležitostí neslučitelnou s bezpečnou jízdou. 

Toyota Hilux - Foto:  Toyota

Toyota HiluxFoto:  Toyota

Nejkomfortnější jízdní vlastnosti nabízí Toyota Hilux. Ze všech tří aut se nejméně naklání a její podvozek je nejčitelnější. Ford Ranger trpí při přejezdu velkých nerovností typu zpomalovacích prahů náchylností se silně rozhoupat. Řidič má pak problém udržet nohu na plynu pod kontrolou. Řazení automatické převodovky bylo v případě všech tří aut hladké a logické, bez výraznějších chyb jejich řídících jednotek. Toyota Hilux vyčnívala možností zvolit jízdní režimy: Eco, Normal, Power. I díky tomu byl její naftový motor 2,4 z porovnávaných aut nejúspornější. Během týdenního testu při cestách především po městě jsme se vešli pod deset litrů, konkrétně jsme spotřebu stlačili na 9,2 litru. Mitsubishi L200 2,4 DI-D bylo o zanedbatelné tři desetinky litru žíznivější. Ford Ranger 3,2 TDCI si vzal přesně deset litrů, což je ale vzhledem k výkonu motoru 147 kilowatů/200 koní velmi slušný počin. (L 200 2,4 DI-D 133 kW/181 k, Toyota Hilux 2,4 D 110 kW/150k) 

Autor:  Jan Říha  (jař)
Pořad: Zelená vlna  |  Stanice: ČRo Radiožurnál
Čas vysílání: pondělí–neděle 24 hodin denně | celý den každých 30 minut, ve špičkách každých 15 minut, při mimořádných událostech okamžitě  
 

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 8. dubna  2017 v 08:15       rubrika: Testy

    Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

    Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího...

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  Jižní spojka v obci Praha; sjezd Průmyslová směr Barrandovský most, nehoda, Od 21.11.2018 14:50 Do 21.11.2018 16:15, nákladní a osobní vozidlo, bez zranění, na místo PČR
  Od 21.11.2018 15:55 do 17:55; D1 - 5.1km na trase Praha - Říkovice; průjezd se zvýšenou opatrností; hromadná nehoda 2 vozidel; překážka na vozovce, průjezd se zvýšenou opatrností; 2x OA, bez zranění, ...
  Brusnický tunel směr Strahovský tunel, nehoda, Od 21.11.2018 14:45 Do 21.11.2018 16:00, porouchaný kamion v připojovacím pruhu

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas