Svezli jsme se: Modernizovaná Toyota Avensis - Komfortně a na bidýlku

19. června  2015 v 14:14  
Toyota Avensis - Foto:  Toyota

Toyota AvensisFoto:  Toyota

Vydržet na evropském trhu 7 let v jedné generaci, to se mnoha autům nepovede. Toyota Avensis ve střední třídě plné novinek (VW Passat, Škoda Superb, Ford Mondeo atd.) ale bojuje dál. K tomu dostala zbraň v podobě modernizace, která se nedotkla jen vzhledu, ale výrazně i techniky. Naše redakce měla možnost vyzkoušet novinku při evropské premiéře na švýcarských silnicích.

Nejsilnější dojem z modernizovaného Avensisu při prvních zkušebních kilometrech? Jednoznačně komfortní přenastavení podvozku a vyšší posez. Poloha řidiče za volantem vám dává pocit, jak byste seděli za volantem SUV. Mě osobně tohle sezení na bidýlku (na úplně nových sedačkách) vyhovovalo nejen z pohledu bezpečnosti a přehledu, ale i pohodlím. Tím se jednoznačně Avensis odlišuje od konkurence, kde je řidič za volantem a mohutnou palubní deskou mnohem víc utopen. 

Proporce se nezměnily 

Kdo čekal vnější designovou revoluci při druhém faceliftu Toyoty Avensis, bude zklamán. Základní proporce zůstaly, i když nový přední i zadní nárazník prodloužily auto o 4 centimetry. Kompletně přepracovány byly světla i příď, která se hlásí k modelovým sourozencům RAVu4 a Aurisu, nicméně i v tomto případě je změna konzervativnější. Odpovídá to vkusu zákazníků Toyoty, kteří Avensis volí. Kvůli hodnotnějšímu vyznění karoserie přibyly zvenčí chromované lišty včetně rámečků bočních oken a prostoru nad zadní registrační značkou. Vsadím se, že z boku byste původní tvar karoserie Avensisu hravě poznali. 

Toyota Avensis - Foto:  Toyota

Toyota AvensisFoto:  Toyota

To v interiéru ale vůbec neplatí. Jeho kompletní modernizace „přetavila“ palubní desku do úplně nových povedených tvarů. Působí mnohem vzdušněji a moderněji. Až na „zastaralý“ displej klimatizace s klasickými digitálními číslicemi a modrým podsvětlením. Dominantní na palubce Avensisu teď ale je dotyková obrazovka komunikačního systému včetně navigace s elegantním paprskovitým rozložením ovládacích tlačítek. Na efektu přidávají i designové kombinace barev interiéru a lišt. (zlato-měď nebo šedá-stříbro) Úplně nového kabátu se dočkala také přístrojová část před řidičem, kde se objevil nový barevný displej pro zobrazování funkcí vozu včetně palubního počítače ovládaného z nového multifunkčního volantu, který padne skvěle do ruky. 

Čtěte také: Test: Auto, které samo zastaví před překážkou

Toyota Avensis - Foto:  Toyota

Toyota AvensisFoto:  Toyota

Novinky najdete také pod kapotou. K benzínovým motorům Toyoty s objemy 1,6 a 1,8 s označením Valvematic přibyly dva nové diesely. Slabší z nich 1,6D-4D s výkonem 82 kilowatů (112 koní) pocházející od BMW si budou chválit šetřílkové, kteří nepotřebují často akcelerovat a mají rádi plynulou klidnou jízdu. Avensis totiž váží tunu a půl a víc. (podle druhu motoru i karoserie) Bavorácká jednašestka s ním umí zrychlit z nuly na stovku za 11,4 (kombi 11,7) sekundy a jede maximálně 180 kilometrů v hodině. V kombinovaném provozu si podle údajů výrobce vezme 4,3 litru nafty. My jsme se klidnou jízdou po švýcarských okreskách přiblížili hranici 5,5 litru. 

Toyota Avensis - Foto:  Toyota

Toyota AvensisFoto:  Toyota

Příjemnější na jízdu je nástupce dieselu 2,2 D-4D, tedy nový naftový dvoulitr s výkonem 105 kilowatů (143 koní). Potenciál výkonu umožňuje tišší provoz, u inovovaného Avensisu navíc umocněný lepším odhlučněním motoru a zlepšenou aerodynamikou karoserie. Tahle verze spalující v průměru o litr nafty víc než dieselová jednašestka už zvládne sprint na stovku pod deset sekund (9,5 sekundy) a rozjede na maximálně na dvoustovku. O naftový dvoulitr bude nejspíš největší zájem mezi zákazníky, a právem. Škoda, že si ho ti pohodlnější nemohou zkombinovat s automatickou převodovkou, která je k dispozici jen pro benzínové verze. A na čtyřkolku taky rovnou zapomeňte. Cenová hladina inovovaného Avensisu začíná v případě sedanu v nejslabší benzínové verzi těsně nad úrovní šesti set tisíc korun. Za verzi kombi připlatíte dvacet tisíc korun. 

Nové naftové motory D-4D
Motor1,6 D-4D2,0 D-4D
Zdvihový objem (cm3)15981995
Výkon (kW při ot./min)82/4000105/4000
Točivý moment (N.m při ot./min)270/1750-2250320/1750-2250
Nejvyšší rychlost (km/h)185200
Zrychlení 0-100 km/h (s)11,49,5
Autor:  Jan Říha  (jař)
Pořad: Zelená vlna  |  Stanice: ČRo Radiožurnál
Čas vysílání: pondělí–neděle 24 hodin denně | celý den každých 30 minut, ve špičkách každých 15 minut, při mimořádných událostech okamžitě  
 

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 8. dubna  2017 v 08:15       rubrika: Testy

    Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

    Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího...

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  ulice náměstí Míru, Domažlice, okr. Domažlice, uzavřeno, Od 21.11.2018 07:00 Do 21.11.2018 18:00, ul. nám. Míru ve městě Domažlice - každou středu v období od 07.03.2018 do 19.12.2018 od 07:00 hodin do ...
  Od 19.11.2018 09:05 do 10:05; D35 - 250.7-252.8km na trase Olomouc - Mohelnice; porouchané vozidlo, zdržení; neprůjezdný pravý jízdní pruh
  Srážky: sněžení, D0 Rudná 3,7

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas